2014. december 2., kedd

Sült hal és túrós holdacskák


A hal kárász volt. Beirdaltam, sóztam, kukoricalisztbe forgattam és megsütöttem. Krumpli volt hozzá. Sült krumpli és krokett (főtt krumpli rizsliszt, só, megsütve)


A túrós holdacska kakaóscsigának indult. 
25 dkg túrót, 1 tojást, csipet sót, 1 ek cukrot, 1/2 kk. szódabikarbónát, 1 kk utifűmaghéjat és kb 15 dkg rizslisztet összegyúrtam. 
A tésztát szilikonlapon kinyújtottam, megkentem kis tejföllel, megszórtam kakaóporral és kristálycukorral, majd a szilikonlap segítségével felcsavartam. De most nagyon száraz lehetett a túró és nem állt össze rendesen a tészta, így amikor szeleteltem, akkor dőlt szét minden irányba.
De nem estem kétségbe!
A kakaóscsigának induló tésztát lazán összegyúrtam, sodrófával kinyújtottam, majd egy nagyobb, kerek formájú szaggatóval holdakat szúrtam ki belőle. Sütőpapírra tettem, majd kb 14 percig sütöttem. 
Kívül ropogós, belül puha lett. Alig tudtam megállni, hogy az összeset meg ne egyem. Végül sikerült hagynom holnapra pár darabot a délelőtti kávéhoz.

1 megjegyzés: