2014. december 29., hétfő

Cukrozott narancshéj és keksz



Volt négy bionarancsom és kipróbáltam a cukrozott narancshéj készítését.
A narancsokat megmostam, majd leszedtem a héját. A fehér belsőrészt késsel kivágtam., majd a héjjakat vékony csíkokra vágtam. Ezután 24 óra alatt kb hatszor cseréltem rajta vizet. Mindig forróvizet öntöttem rá és pár óra ázás után cseréltem a vizet.
Amikor már nem volt keserű, akkor annyi vizet öntöttem rá, hogy éppen ellepje, és cukrot adtam hozzá (1,5 dl víz, 15 dkg cukor). FRelforraltam, majd kis lángon egy órát főztem. Most szárad. Ha az állandó kóstolgatás ellenére marad belőle, akkor csokival is bevonom.


Keksz: 20 dkg rizsliszt,
            1 tojássárgája
            4 dkg vaj,
            5 dkg cukor,
            1 dl tej,
             csipet só,
             citrom reszelt héja,
            1/2 kk szódabikarbóna.

Fentieket összegyúrtam, kicsit pihentettem a hűtőben, majd kekszformával kiszúrtam. Zsírpapírral kibélelt tepsiben 170 C-on kb 10 percig sütöttem.
Hogy milyen lett, azt nem tudom, mert már fogat mostam és nem kóstoltam meg. Kávéhoz keksznek biztosan jó lesz.            

2 megjegyzés:

  1. Jól néznek ki. Megkóstoltad azóta? :)
    Juli

    VálaszTörlés
  2. Igen, megkóstoltam. Háááááát. Ettem már jobbat is.
    Azért el fog fogyni, de nem lesz a kedvencem.
    Talán megpróbálom még kakaóporral, a kakaó íz hátha javítana rajta egy kicsit.

    VálaszTörlés