2014. november 30., vasárnap

Hétvégi ebéd

Szombaton sokat főztem, így ma csak melegíteni kellett a maradékot, így ma olvashattam, varrhattam, plázázhaztunk.

Vettem egy szép darab (2 kg) sertésfelsált, amiből lett gulyásleves.


 


Hagymás sertésfelsál
A húsból szép szeleteket vágtam, kloffoltam, sóztam, borsoztam, kukoricalisztben megforgattam és olajon mindkét oldalát hirtelen mgsütöttem. A húst kiszedtem a serpenyőből, öntöttem bele még egy kevés olajat és kb 8 db vöröshagymát  nagyobb darabokra vágva megsütöttem, majd a húst a hagymára visszatettem. A húst fedő alatt, a vizet apránként pótolva, kb 1,5 óráig sütöttem. Finom omlós lett.



A húshoz köretként sült krumpli és rizs volt, savanyúkáposztával ettük.


A krumplit szív alakú süteménykiszúróval formáztam. Kiéltem a játékszenvedélyemet.



Rizs paradicsomszósszal:)


Gesztenyés piskóta.  Hasonló receptet már október 11-én leírtam. Most annyit változtattam, hogy a tésztája nem kakaós és a gesztenyés részbe még egy üveg magozott meggy is  került.  



Moszkauer

15 dkg darabolt dió, 10 dkg cukor, 0,5 dl tejszín, aprított narancshéj (2 narancsból). Lapos korongokat tettem zsírpapírral bélelt tepsibe és kb 12 perc latt megsütöttem 170 C-on. Amikor kihűlt, akkor szilikonecsettel bekentem olvasztott csoki helyett kakaóból, cukorból és kevés vízből főzött csokival.


1 megjegyzés:

  1. "Rizs paradicsomszósszal"- megcsináltam a hétvégén, hatalmas siker az unokáim körében. Köszi az ötletet!Eszter

    VálaszTörlés