2014. december 14., vasárnap

82. születésnap

 Tegnap a Mama születésnapját tartottuk. Heten ültünk az asztalnál, a nyolcadik az asztal alatt volt.


Mindenki gluténmentes ételt kapott. Nálunk nincs kegyelem. Mindenkinek azt kell ennie!
Először zöldborsó levest készítettem. A reszelt tésztát kukoricalisztből és egy tojásból gyúrtam. A többi hozzávaló alapból gluténmentes.



Hústekercs és rántott hús. Most kedveztem a vejemnek és nem csak kukoricalisztbe és tojásba forgattam a csirkemell szeleteket, hanem életemben először vettem gluténmentes zsemlemorzsát, hogy tényleg rántotthúst készíthessek. 
A másik hús az hústekercs. Kikloffolt, sózött csirkemellre cukkini és sárgarépa csíkokat tettem, a húst összecsavartam és fóliába tekertem. Fóliástól forróvízbe tettem és fél óráig főztem. Ezután szeltelt baconba csavartam és evés előtt fél óra alatt megsütöttem, majd a tekercseket félbe vágtam.





Volt ananászos csirkepörkölt is.



 Az egyik köret hagymás, petrezselymes főtt krumpli,...


..a másik kukorricás rizs.


Volt grillezett cukkini, padlizsán, paprika és paradicsom.


 Egy kis mártogatós. Zellerszár, sárgarépa és tzatziki.


A feketeerdő torta.
A piskóta 6 tojásból, 6 ek cukorból, 2 ek kakaóporból és 6 ek lisztből készült. Most megint elkövettem azt a hibát, hogy tettem bele egy kis kukoricalisztet is. Legközelebb kizárólag rizslisztet használok, mert én megint éreztem egy kis fura ízt, ami a kukoricaliszttől volt. A tortát három lappá vágtam és pudingporral megfőzött meggybefőttel és tejszínhabbal töltöttem. Evés előtt bevontam habbal és vízzel higított kakaóporral írtunk rá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése