2010. május 26., szerda

Ma beszélgettem egy dietetikussal, aki megerősített abban, hogy lisztérzékenység esetén egy kis lisztet sem szabad enni. Valamelyik nap olvastam, hogy 10 mg liszt az a mennyiség, amely már tüneteket okoz. Mondta a dietetikus, hogy emlékszik a tanulmányaiból – nemrég végzett a főiskolán – hogy akinél nem a szokásos emésztőrendszeri tüneteket okozza a glutén, annál mindenféle autoimmun betegség előjöhet. Azt mondta, hogy sajnos nagyon sok beteg felfedezetlenül marad, mert az orvosok nem gondolnak rá, nem ismerik fel.

Nekem egyelőre két ismert autoimmun betegségem van. Az egyik az autoimmun pajzsmirigygyulladás, a másik a psoriásis.

Hashimoto-pajzsmirigygyulladás halmozottan fordul elő a lisztérzékenyek körében. Itt a felnőtteken inkább erősen viszkető hólyagok alakulnak ki a bőrön; csak tizedüknél alakulnak ki a klasszikus gyomor-bél tünetek

Akkor ez okozza a bőrtüneteimet is. A pajzsmirigy probléma vérvizsgálattal derült ki. Az egyik pajzsmiriggyel kapcsolatos leletem 300-szorosa a normál értéknek. Holnap megyek endokrinológushoz – 8 hét várakozási idő után. Kíváncsi vagyok, hogy mit mond. Ez egy olyan pajzsmirigygyulladás amely a pajzsmirigy krónikus és fájdalommentes gyulladásához és végeredményben pusztulásához vezet. A fehérvérsejtek a betegség során pajzsmirigysejtekben található fehérjék ellen antitesteket terrmelnek, aminek következtében az immunrendszer a pajzsmirigysejteket idegennek fogja fel és elpusztítja. A betegség során ezek az antitestek a vérből kimutathatók. Na, ez az érték magas nálam. Szép kilátás!

A psoriásis is pár éve jött ki:(

Mit is ettem ma?

Reggelire tejeskávé, vöröslencsepástétom, puffasztott rizs.

Tízórai: narancs és alma
Ebéd: tyúkleves sok zöldséggel (répa, borsó, zeller, karfiol)
Vacsora: babfőzelék, füstölt tarjával és keménytojással.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése