2010. május 23., vasárnap

Olyan jó lenne, ha az orvosok folyamatosan továbbképeznék magukat, és ha nem tudják, hogy a betegnek mi okozza az igazán sehova be nem sorolható panaszait, akkor elküldenék lisztérzékenység vizsgálatra.

Gyerekkorom óta vashiányos vagyok. Olyan alacsony volt időnként a szérum vasam, hogy a laborban azt írták a leletre, hogy „kimutathatatlan”. Évtizedeken keresztül vastablettát szedettek velem, és időnként vénásan is kaptam vasat. Volt olyan, hogy a háziorvosom rá akart beszélni vértranszfúzióra. 10 évvel ezelőtt még a vérrel foglalkozó klinikán (nevét direkt nem írom le) is vizsgáltak, de nem tudtak rájönni, hogy mi lehet a bajom. Senki sem gondolt a lisztérzékenységre.

Az elmúlt években megkeserítette az életemet az arcom égése, vörössége, pattanásai. Kimondottan zavaró volt, hiszen én még serdülő koromban sem voltam pattanásos. Hozzá voltam szokva, hogy szép az arcbőröm. Ha én nem is vagyok olyan szép, de az arcbőröm az volt:) A bőrtüneteim évről évre rosszabbak lettek. Eleinte csak ritkán jött elő, de mostanra szinte mindennapossá vált. Legjobban az zavart, hogy belülről égett az arcom. Mintha folyton belső lázam lett volna.

Egy ismerős orvosnál értem el azt, hogy hajlandó volt elküldeni olyan vérvizsgálatra, amely gliadin ellenanyag pozitívitást mutatott ki. Később pénzért elvégeztettem egy genetikai vizsgálatot is, amely kimutatta, hogy olyan HLA antigén van a szervezetemben, amely valószínűsíti a lisztérzékenységet.

Nehezen törődtem bele, hogy lisztérzékeny vagyok, ugyanis a fent leírt tünetek nem igazán jellemzőek erre a betegségre. Sok orvossal beszéltem, de egy kivételével mind azt mondta, hogy a lisztérzékenység bőrtünetei nem így néznek ki. Lehet, hogy az én tüneteim olyan rendetlenek voltak, hogy nem tanulták meg az orvosi egyetem tananyagát és álcázták magukat, és direkt máshogy néztek ki, hogy senki se ismerje fel őket:)

Most azért írom ezt a blogot, hogy mások is tudják meg, hogy mi lehet a háttérben, ha hasonló problémákkal kűzdenek.

Mostanra megfigyeltem, hogy kb 16 órával a liszt tartalmú étel elfogyasztása után jönnek elő a tüneteim.

Sajnos azt is észrevettem, hogy a legkisebb mennyiségű liszt is kiváltja az arc égését, a púpok kijövését.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése