2010. május 22., szombat

Az elmúlt hét történései:

Vasárnap a gyerekeknek panírozott húst sütötte. Egy husi megmaradt, azt alufóliába csomagoltam és beraktam a hűtőszerénybe. Hétfőre készítettem besamellel (kukoricalisztet használtam) leöntött és sajttal megszórt, megsütött karfiolt (lisztmentes kaja). Ezt vittem a munkahelyemre és még felkaptam a húst is (elfelejtettem, hogy panírozott). Délben megettem a karfiolt és a húst is. Az utolsó falat húsnál tartottam, amikor az egyik kolléganőm megkérdezte, hogy ezt én ehetem-e? Ekkor jutott eszembe, hogy lisztes kaját ettem. Gondoltam, ennyitől nem lesz semmi bajom. Már aznap éjszaka – egy rossz szokásommá vált, hogy amikor éjjel felébredek, akkor megtapogatom a homlokomat – éreztem, hogy a bal szemöldököm felett egy kis dudor kezd nőni. Reggel a tükörben láttam, hogy a dudor jó nagy és a másik szemöldököm felett, valamint a homlokom közepén a hajam alatti részen is van egy dudor, ami kezd pirosodni. És nem értettem, hogy mi lehet az oka, mert reggelre elfelejtettem az előző napi lisztet.

Délben már nagyon csúnya volt mindhárom dudor és az arcom mindkét oldalán is kijött egy-egy púp, és piros volt az egész arcom és égett.

Ekkor elmentem a bőrgyógyászatra, gondoltam ott mondanak rá valami okosat. A doktornő csak annyit mondogatott, hogy ő honnan tudja, hogy mi bajom van. Szerinte a lisztérzékenység nem okoz ilyen tünetet. Mindenesetre azt ajánlotta, hogy használjak naptejet, hogy a napsugártól védjem az arcomat. Teljesen elkeseredtem, mert többet, okosabbat vártam tőle. Aznap este arra gondoltam, hogyha a bőrgyógyász szerint a liszt nem okoz ilyen tünetet, akkor enni fogok kenyeret. És megettem két szelet zsíroskenyeret (november óta nem ettem). Másnap déltől rettenetesen piros voltam, égett, tüzelt az arcom. A púpok is megnőttek az arcomon. Azóta eltelt három nap és kezd elmúlni az arcom tüzelése, a púpok is kezdenek eltünni. Egyszerűen nem hiszem el, hogy a bőrgyógyász azt mondja, hogy a liszt bőrtünetei nem így néznek ki, miközben sorozatosan tapasztalom a liszt ilyen tüneteit. A véremből is kimutatták az ellenanyagot. És volt biopszia is, ami után a gasztroenterológus azt mondta, hogy soha többé egyetlen szem lisztet sem ehetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése