2010. május 29., szombat

Ma készítettem egy egyszerű gluténmentes sütit. Egy tálba tettem kb 2 dkg élesztőt, 2 egész tojást és 4 ek. cukrot, 20 dkg kukoricalisztet és 20 dkg rizslisztet. Hozzá kevertem annyi tejet, hogy tejföl sűrűségű tésztát kapjak. Kb ½ órát hagytam pihenni, majd egy kisebb tepsit kikentem, kukoricaliszttel megszórtam és bele öntöttem a tésztát. Kb 15 perc múlva kivettem a sütőből – ekkor a tészta már félig megsült – és a tetejére öntöttem 30 dkg túrót, amit előtte 2 dl tejföllel, 1 db tojással, csipet sóval és 4 ek. cukorral összekevertem. Végül sűrű, édes lekvárral megszórtam. 25 perc sütés után elkészült. Legközelebb vagy több túrót, vagy kevesebb tésztát használok, egyébként egészen finom lett. A tészta egyszerű, bármilyen sütinek lehet az alja, illetve a tészába bármilyen gyümölcsöt bele lehet keverni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése