2014. november 21., péntek

Gluténmentes serpenyős kenyér


Gondoltam, hogy hétvégére sütök egy kenyérfélét. Gondolomra összedobtam a tésztáját, de nem voltam biztos, hogy a sütőben rendesen átsülne-e, ezért egyszerüsítettem a dolgon és serpenyőben, fedő alatt, kis lángon mindkét oldalát megsütöttem. A végeredmény egészen jó. Frissen mindenképpen! Az előbb lecsóval ettem meg az 1/3 részét.



2 dkg élesztőt cukros, langyos tejben felfuttattam. 1 kk. utifőmaghéjat 1/2 dl vízzel összekevertem és 5 percig hagytam állni, hogy megduzzadjon. Kb 1 dl rizslisztet és ugyanannyi kukoricalisztet tálba tettem, sóztam, hozzáadtam az utifűmagot és annyi vizet, hogy puha, de nem folyós tésztát kapjak. Egy rövid ideig hagytam kelni, majd a felmelegített, kiolajozott serpenyőbe raktam és kis lángon, fedő alatt mindkét oldalát megsütöttem (kb 15 perc az egyik oldala és 10 perc volt a másik oldala.)
A két oldal különböző módon sült. Az először sütött oldal alja sima és ropogós (alsó kép), a másik oldal (a felső kép) rusztikusabb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése