2014. november 11., kedd

Kávé

A múlt héten a városban ügyet intéztem és nem is tudom, hogy hogy veszíthettem el az eszemet és hogy tehettem meg azt, hogy egy kávé automatából vettem kávét. Többször olvastam, hogy a kávékkal is vigyázni kell, mert lehet, hogy gluténnel szennyezett. 
Előfordulhat, hogy csak nyomokban tartalmaz glutént, mert olyan helyen csomagolják, ahol esetleg gluténos terméket is csomagolnak. 
Az olcsóbb neszkávék rendes kávén kívül tartalmaznak malátakávét (árpa) is.
Eddig nagyon vigyáztam és ha valahol kávét ittam, akkor előzetesen meggyőződtem arról, hogy rendes kávébabból készítették-e és csak ennek ismeretében fogadtam el.
Most viszont nem gondolkodtam és vettem egy ilyen borzalmat. Már a szaga is rossz volt, de megittam.Így utólag sejtem, hogy egy automatából nem minőségi kávé jön ki, hanem valami olcsó ócskaság (tisztelet a kivételnek).
Következménye: - pár nap múlva több vörös, hólyagos dudor az arcomon,
                           - napok óta tartó erős gyomorfájás
                           - tegnap és ma rókázás
Ma egyébként egy értekezleten voltam, ahol egy gluténmentes termékeket előállító cég vezetője azt mondta, hogy garantáltan gluténmentes kávét keresett és nagyon sok kávés cégnek írt levelet és egy esetben kapott olyan válasz levelet, hogy a kávéjuk garantáltan gluténmentes, a többiek azt írták, hogy nem garantálják. Gondolom, ennek az lehet az oka, hogy olyan helyen csomagolják az őrölt kávét, ahol más termék is előfordul. 
Sajnos nem kérdeztem meg, hogy ki garantálta a gluténmentességet, de mostantól csak saját magam által darált kávéból iszom kávét.
    

4 megjegyzés:

  1. Én kávés csokit (pocket coffee) viszek magammal, ha nem biztosított az ebéd utáni tejeskávém. Gyártói nyilatkozat szerint gluténmentes, és nagyon finom :)

    VálaszTörlés
  2. Ki fogom próbálni. Még nem ettem ilyet.
    Sünmalac

    VálaszTörlés
  3. Ez (http://daniel.mentesnasi.hu/2015/01/11/glutenerzekenyseg-es-kave-kapcsolata/) jött szembe velem, amiről ez a posztod jutott eszembe.

    VálaszTörlés