2014. november 8., szombat

Előrehozott Márton-napot tartottunk.

Először tyúkleves volt (a cérnatésztát külön kifőztem, a család ehetett belőle.
Én nem, mivel nem gluténmentes).


sok zöldséggel, ami a levesben főtt.


Volt egybensűlt csirkemell, sült kacsamell (jobban szeretik, mint a libát).
Hagymás krumpli, lilakáposzta.
És volt egy nagyon finom spanyol mandulabor.


Aki egészségesebben akart enni, az nyers zöldséget is ehetett. 




Sütiként mandulatortát készítettem, receptje alul olvasható.


Mindenki azt mondta, hogy finom volt. 
Nyolc embernek pont elég volt.





Azt olvastam erről a mandulatortáról, hogy ha elkészül, akkor egy napra be kell tenni a mélyhűtőbe és csak 20 perccel evés előtt kell kivenni. Ez azért is jó, mert már pár nappal ezelőtt el tudtam készíteni.

Tészta:
6 tojásfehérje
130 g cukor
130 g őrölt mandula
1,5 púpos evőkanál kakaópor
1,5 púpos evőkanál rizsliszt
pár csepp ecet vagy citromlé
csipet só

Töltelékhez:
6 tojás sárgája
1,5 dl tej (habtejszín van előírva, de tejjel is jó lett)
130 g cukor
1,5 evőkanál rizsliszt
150 g vaj
egy zacskó szeletelt mandula

A tojásfehérjéből a cukorral és a pár csepp ecettel habot vertem. Óvatosan hozzákevertem a többi hozzávalót (mandulát, kakaóport, rizslisztet csipet sót előbb összekevertem).
Zsírpapírral kibélelt tortaformában 180 C-on kb 30 percig sütöttem.

A krémhez a tojássárgákat a cukorral habosra-fehérre kevertem. A tejet a rizsliszttel sűrűre főztem, majd belekevertem a cukrozott sárgáját és vízfürdőn kb 5 percig állandóan kevergetve főztem. Majd belekevertem a vajat.

Miután a krém kihűlt, ekkor félbevágtam a tortalapot, az 1/3-val középen megkentem, majd rátettem a felső lapot és megkentem a krémmel. Az oldalát is. Ezután rászórtam a szeletelt mandulát.


2 megjegyzés:

  1. Most vacsoráztam, de a képek láttán megint éhes lettem :) Nagyon-nagyon jól néznek ki.
    A tészta a levesben gluténmentes? Régen ez volt a kedvencem, de mióta nem ehetek "igazi" cérnametéltet, inkább nem is ettem egyáltalán, hogy ne legyen csalódás a gm.

    VálaszTörlés
  2. Én nem ettem a tésztából.
    Külön főztem, mivel én nem eszem, de a család apraja szereti a cérnametéltet.

    VálaszTörlés