2014. november 7., péntek

Gluténmentes zsemle


Gluténmentes rizslisztes zsemle
 
2 db-hoz
- 10 dkg rizsliszt
- ½ kk szódabikarbóna (vagy 1 dkg élesztő)
- csipet só
- 1 kk cukor
- 1,5 dkg vaj
- 1 kk utifűmaghéj kevés vízben feloldva
- pici joghur (amennyit igényel)
- fél tojás
- a tojás másik felével kenni kell
- lenmag a tetesére

A hozzávalókat összegyúrni. Ha élesztővel készítjük, akkor hagyni egy órát kelni. Szódabikarbónával egyből süthető. Két zsemlét formázunk, zsírpapírra tesszük és 210 °C-on kb 10 perc alatt kész.
Kicsit morzsalékos a belseje, de ha sajtot, paprikát, stb. teszünk bele, akkor egészen jó.

6 megjegyzés:

  1. Kipróbáltam, az eredmény először eléggé elkeserítőnek tűnt, nem is hasonlított a Tiedre, és az állaga is nagyon fura volt - talán azért, mert tettem bele egy kis kukoricalisztet is? De aztán ahogy hűlt, egyre jobb lett, és a végén már kimondottan ízlett :) Legközelebb azért csak rizslisztből fogom csinálni. Juli

    VálaszTörlés
  2. A rizsliszttől és a kukoricaliszttől ne várj csodát. Ez a zsemle sajnos kissé morzsálódós, de pl. holnapra azért sütöttem kettőt, mert egy hosszú értekezletre kell mennem, ahol mindenféle apró sütemény, pogácsa lesz, de nekem is kell valamit ennem. Arra viszont jó lesz, hogy valamit én is bekaphassak. Arra gondoltam, hogy ki fogom próbálni, hogy teszek bele sajtot és egy vékony szelet húst és szendvicssütővel még megpirítom.

    VálaszTörlés
  3. Ilyen alkalmakra én sajtos-krumplis muffint szoktam vinni, az rizslisztből is finom.

    VálaszTörlés
  4. Remélem, nem baj, ha beírom, többféle neten talált receptet kombináltam össze annakidején.

    Sajtos-krumplis muffin
    20 dkg rizsliszt (kis része lehet kukorica- vagy kölesliszt)
    1 ek puffasztott amaránt
    1 kk szódabikarbóna
    2 tojás
    3 ek krumplipüré (vagy forró vízben elkevert burgonyapehely)
    10 dkg reszelt sajt (fele lehet füstölt)
    1 doboz kefír
    10 dkg olvasztott vaj (vagy olívaolaj)
    2 kk só
    +: olívaolajon megfuttatott spenót, magok, sonka, zöldségek stb.
    a tetejére: reszelt sajt
    Összekeverjük, kivajazott muffinformában sütjük (a papír ráragad) 200 fokon kb. fél óráig.

    VálaszTörlés
  5. köszönöm. ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés