2012. november 10., szombat

Töltött paprika
Egy csirkemellet megdaráltam, adtam hozzá nyers rizst és egyfelaprított hagymát, sót, borsot. Paprikába gyömöszöltem, majd forrásban lévőenyhén sós vízbe tettem féni. 1/2 óra múlva a víz egy részét leöntöttem és egy üveg paradicsommal nyakonöntöttem. Újabb negyed óráig főztem, majd kukoricaliszttel behabartam. Főtt krumplival ettük.




Szilvalekváros, hajdinalisztből sütött palacsinta volt az ebéd utáni "süti".



Egyszer, nagyon régen vettem hajdinalisztet és úgy emlékszem, hogy egész jól süthető palacsintát készítettem belőle. Ilyen lisztet azóta sem láttam, de azt hiszem, hogy már nem is mernék venni, mert nem bíznék benne, hogy gluténmentes. Arra gondoltam, hogy hajdinát veszek és majd azt megdarálom. Két hónappal ezelőtt már egyszer vettem, de rá volt írva, hogy nyomokban glutént tartalmaz. Akkor odaadtam valakinek, mert nem mertem felhasználni.
Most megint vettem és arra gondoltam, hogy majd megmosom és lemosom a "nyomokat". Először is átválogattam. Legalább 15 szem gabonát találtam benne! Ez már nem "nyomokban" mennyiség, hanem annál sokkal több!! Ezután megmostam és megszárítottam. Napokigcsak néztem, mert megint nem volt hozzá bizalmam. Mi van akkor, ha a gabonaszemek összetörve vannak benne és azt nem vhettem észre? Megint oda akartam valakinek adni.
Végül úgy döntöttem, hogy megpróbálom szemenként kiválogatni. A hajdina alakja igen jellegzetes, nem lehet összekeverni a gabonaszemekkel. Háromszög oldallapú, mint a piramis. És elkezdtem. Legalább egy órámba telt, amíg egy palacsintányi adagot kiválogattam. Ezt a mennyiéget újra megmostam, megszárítottam és kávédarálón ledaráltam.
Az első 500 szem hajdinát megszámoltam, majd lemértem: 1,5 gramm volt:) Ezután már nem számoltam, csak válogattam:)
Nem tudom, hogy ér-e ennyit egy palacsinta???????

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése