2012. november 4., vasárnap

Diós sütemény Sünmalac módra

Ebédre kukoricás rizs volt rántott gombával.

A rizst megmostam, lecsepegtettem. Olajon kissé megpirítottam, majd sóztam és a rizs mennyiségének kétszeres vízmennyiséggel felöntöttem. Egy fej apróra vágott hagymát is kevertem hozzá. Amikor felforrt, akkor kis lángara vettem, fedőt tettem rá és 8 percig főztem. Ezután a lángot elzártam, de a fedőt rajta hagytam, hogy készre főljön. Amikor elkészült, akkor egy doboz konzerv kukoricát és petrezselyemzöldjét kevertem bele. Vizes merőkanálba téve formáztam.

Gluténmentes rántott gomba: A gombát megpucoltam, majd „lusta” módszerrel paníroztam: 2 tojást elég sok sóval és 3 ek kukoricaliszttel, valamint kevés vízzel összekevertem, majd a tálban lévő gombafejekre öntöttem. Ezután kézzel addig forgattam a gombákat, amíg mindenhol tojásos-lisztes nem lett. Ezután egy kis tálba tett puffasztott amarántmagba forgattam, majd tálcára helyeztem. Amikor valamennyi elkészült, kisütöttem.


Gluténmentes diós sütemény: 5 tojássárgáját 10 dkg cukorral kikevertem, majd tettem hozzá egy csipet sót, ½ kk szódabikarbónát, 10 dkg rizslisztet, 10 dkg kukoricalisztet, 10 dkg darált, pirított diót, ½ dl tejet. Az egészet összekevertem, majd beleforgattam az 5 tojásfehérje keményre vert habját. Zsírpapírral kibélelt tepsiben 180 °C-on 40 percig sütöttem.

Amikor meghűlt, akkor félbe vágtam, megkentem lekvárral, majd diós krémet tettem rá. A diós krémhez ½ liter tejhez adtam 4 ek cukrot, vanilliát, csipet sót, 5 ek kukoricadarát és sűrűre főztem, majd belekevertem 10 dkg darált, pirított diót.


A süti tetejét bevontam csokimázzal: 2 ek cukrot, 2 ek kakaóporral, nagyon kevés vízzel összekevertem, majd 5 dkg vajat tettem hozzá és kis lángon addig melegítettem, amíg folyós nem lett és a sütire öntöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése