2015. január 25., vasárnap

Nem csak főztem, varrtam is

Halászlé

A halászléhez vettem halsűrítményt, amit  vízzel felengedtem, sóztam és felforraltam. Amikor forrt, akkor beletettem a már előre besózott pontyszeleteket. A gázt annyira csökkentettem, hogy szép finomam forrjon a leves. 10 percig főztem a halat. Csípős pirospaprikát is tettem bele. Finom volt.

Harcsapaprikás gluténmentes hokedlivel

A gluténmentes nokedlit rizslisztből készítettem (milyen érdekes, hogy kezdem megszokni a rizslisztet. 5 éve alig bírtam megenni, annyira zavart, hogy szemcsés jellegű).
1 tojást 1 dl tejföllel, sóval simára kevertem, majd rizslisztet kevertem hozzá. Mivel nem akartam egyből megfőzni, ezért betettem a hűtőbe. Amikor kivettem, akkor elég kemény volt, mert a liszt magába szívta a folyadékot. kevés vizet adtam hozzá, majd forrásban lévő, lassan forró vízben kifőztem.

Anyósom féle süti


Egy kis tepsihez való recept:
3 tojássárgáját 7 dkg cukorral habosrakevertem, majd hozzá kevertem a 3 tojás fehérjéből vert habját.
8 dkg darált diót, 1 ek. rizslisztet és 1 ek. kakaóport összekevertem és a fenti habos massába óvatos mozdulatokkal beleforgattam. Zsírpapírral kibélelt kistepsibe öntöttem és meggyel megszórtam. 180 C-on addig sütöttem, amíg késznek nem nyilvánítottam.

Főzés közben varrtam is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése