2015. január 6., kedd

Glutén a gyógyszerben?

 Már megint kitaláltam valamit, ami egészen jó lett. Puliszkából készítettem szendvicset.
Két kávéscsészényi vízbe tettem sót és amikor felforrt, akkor beleöntöttem egy csészényi kukoricadarát. Kevergetve megfőztem.


A kész puliszkát beleöntöttem egy zsírpapírral kibélelt akkora dobozba, amelynek az alapterülete megegyezett a szendvicssütő sütő részével.
Amikor megdermedt, akkor cérna segítségével félbe vágtam és reggelig a konyhaasztalon  hagytam.Két vékony puliszkalap lett.
Reggel az egyik lapot ráhelyeztem az előmelegített szendvicssütő teflonos sütő részére, amit előzetesen olajjal megkentem. Ezután szinte minden részére füstölt sajtot és kockasajtot tettem, majd a másik lapot ráhelyeztem. Lecsuktam a szendvicssütőt és kb 15 percig sütöttem.
Miután elkészült, rácsra helyezve kihűtöttem.
Tízóraira ettem és egészen jó volt. Kívül ropogós volt, belül puha és finoman sajtos.



Glutén a gyógyszerben?
Tegnap reggel arra ébredtem, hogy enyhén piros az orrom és a jobb arcomon három pici piros dudor emelkedett ki. Bámultam magam a tükörben és nem értettem, hogy mi történt.
Nagyon figyelek, hogy mit eszem, nagyon alaposan végig gondolom, hogy nehogy glutén kerüljön a szervezetembe, ezért csodálkoztam.
És este megkaptam a választ. A facebookon valaki felhívta a figyelmet egy Szendi Gábor féle írásra, amit megnéztem. Arról szólt, hogy bizonyos gyógyszerek tartalmaznak glutént. A felsorolt gyógyszerek között szerepelt a Voltaren is, amit tegnapelőtt és az azelőtti napon beszedtem, mert nagyon fájt a derekam.
A gyógyszereket felsoroló cikkben azt írják, hogy ezek 2003-as adatok és méréssel van alátámasztva.
Megnéztem az OGYI honlapon is a Voltarent, ahol nem jelölik a gluténtartalmat.
Most akkor vagy van benne, vagy nincs, de nekem a piros dudorok előjöttek.
Nem igazán hiszek a Szendi féle listában, de lehet, hogy mégis van benne valami igazság?
Még leírok néhány gyógyszert, ami a táblázat szerint tartalmaz glutént és előfordul, hogy én is szedem (csak magamnak írom, hogy el ne felejtsem):
  • Advil
  • Augmentin
  • Bayer Plus Aspirin
  • Centrum vitaminok
  • Ibuprofen
  • Tenormin
  • Voltaren
  • Diclofenac
  • Saridon


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése