2012. április 8., vasárnap

Narancsos túrótorta Sünmalac módra

A húsvéti finomságok:


A tojásokat most vöröshagyma héjával színeztem meg. Egy nagy zacskónyi hagymahéjat vízzel felforraltam és vele együtt főztem a tojást, majd még egy órán keresztül ebben a vízben hagytam, hogy erős színt kapjon.

A sonkák között aszpikos tojás van:

Kell hozzá néhány üres tojáshéj. Mivel a tojásból piskótát akartam készíteni, ezért a tojás alsó részén először csak egy kisebb lyukat ütöttem egy hegyes késsel. De a lyuknak azért akkorának kell lennie, hogy a tojásfehérje ki tudjon folyni. Miután a fehérjéket egy tányérba kiengedtem, akkor egy ollóval megnagyobbítottam a lyukat és kiöntöttem a sárgáját is. Ezután a tojáshéjakat alaposan átmostam és a radiátoron megszárítottam. Az üres tojáshéjakat a hegyesebb végükkel beleállítottam a tojástartóba és először egy petrezselyemlevelet tettem bele, majd megtöltöttem kockára vágott sajttal, kaliforniai paprikával, újhagyma szárával, sárgarépakarikával. Ezután Boszorkány ételízesítővel 1,5 dl vizet és 2 kk zselatint felmelegítettem, majd beleöntöttem a tojáshéjakba. Egy napig a hűtőben szilárdult, majd a tojáshéjat eltávolítottam. Az aszpikos tojást díszítésnek használtam (el is fogyott).


Narancsos túrótorta

A 4 tojássárgáját 4 ek cukorral habosra kevertem, majd 2 ek burgonyakeményítőt és 2 ek. Rizslisztet adtam hozzá. Ezután óvatosan beleforgattam a 4 tojásfehérje keményre vert habját. 200 °C-os sütőbe tettem, kb 15 perc alatt megsült. A kihűlt piskóta tortaformában maradt és így került rá a krém.

A túrókrémhez ½ kg túrót 3 dl tejföllel, édesítőszerrel, reszelt narancshéjjal összekevertem, tettem hozzá 2 ek zselatint, amit előzetesen kevés narancslében felfőztem. Belekevertem egy Hulala tejszínhabot és két narancs apróra vágott húsát. A tetejére narancskarikákat tettem és piros nyuszi alakú gumicukrot (Nemesvámosi – ez gluténmentes). A tetején narancslével főzött zselatin van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése