2011. június 3., péntek

Afrikai feketeharcsapörkölt rizssel és gluténmentes kovászosuborkával

Nagyon szeretem az afrikai feketeharcsát. Kemény a husa és nincs halíze. Egy pörköltet nagyon gyorsan el lehet készíteni belőle. Hagymát és apróra vvágott paprikát megpirítok, majd ráteszem a feldarabolt harcsa husát és sózom, pirospaprikával megszórom és kevés vízet öntök rá. Kb 10 perc főzés után tejfölt kevertem bele. És már ehető:)

A kovászosuborkát egy hete készítettem. Egy nagy befőttesüveg aljába három karika nyers burgonyaszeletet tettem (nem kenyérrel kovászoltam, hogy gluténmentes legyen!) valamint 3 gerezd fokhagymát és egy csokor kaprot. Erre pakoltam a hosszában bevágott uborkákat és leöntöttem 2 evőkanál sóval ízesített 2 liter forróvízzel (nem is forróvízzel, mert hagyni kellett kb 50 fokra lehülni, mielőtt az üvegbe öntöttem). Az üveget kitettem a napra és 6 nap után ehető lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése