2011. június 19., vasárnap

Ricotta készítés és felhasználás


Arra gondoltam, hogy mivel nekem már az összes kész élelmiszer gyanús, még a tejtermékekben is lisztet látok, ezért megpróbálok saját magam valamilyen gluténmentes sajtfélét készíteni. 1,5 liter igazi tehéntejet felforraltam, majd 1 dl tejfölt és ½ dl joghurtot öntöttem hozzá. Kis lángon pár percig tovább főztem, majd amikor kicsapódott a tejfehérje, akkor sűrű szitába öntöttem és egy éjszakán át lecsöpögtettem. Ezután sóval és kaporral ízesítettem. Két napig pihentettem a hűtőben, majd reggelire ettem belőle. Mivel túl sok lett és nem akarok minden reggel ricottát enni, ezért nézelődtem az interneten, hogy mit lehetne belőle csinálni. Találtam egy ricottás pogácsa receptet, ebből kiindulva ricottás rudakat „gyártottam” belőle.

Ricottás gluténmentes rudacskák

A ricottához adtam két evőkanál vajat, 1 tojássárgáját, sót, szódabikarbónát, 1 evőkanálk tejfölt és annyi rizslisztet és kukoricalisztet, valamint ½ kk guarmaglisztet, hogy gyúrható tészta legyen. Vékonyra kinyújtottam, derelyeszaggatóval felaprítottam, tojással megkentem, köménnyel megszórtam és hogy szebb színe legyen, egy kevés pirospaprikát is szórtam rá.180C-on kb 15 perc alatt megsült.

Kutatások kimutatták, hogy a gluténmentes diéta nagyon sok autoimmun betegséget javítja (autoimmun pajzsmirigygyulladás javul-ezt labor eredményekkel igazoltan magam is állítom – psoriásis állapota is javul, ízületi gyulladás is csökken, elmúlik a csontfájdalom, lupus javul, autizmus javul.
A tejfehérje is immunreakciót válthat ki, ezért előnyösebb, ha a lisztérzékenyek a glutén- és tejmentes táplálkozást követik.
Egyébként a fentiek miatt kezdek elgondolkodni, hogy nem lenne-e jobb, ha a tejtermékek fogyasztását is felfüggeszteném.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése