2011. június 25., szombat

Holnap lesz a fiam születésnapja, de ma ünnepeltük. Sokan voltunk, de miattam mindenki gluténmentes ételt kapott. Már az egész család megszokta, hogy nálunk kizárólag lisztmentes ételt kapnak:)
Gyümölcsleves: meggyet és őzibarackot főztem meg cukorrla, fahéjjal, citromhéjjal, majd gluténmentes vaniliapudinggal sűrítettem (a gluténmentes pudingpor szerény véleményem szerint kukorica, vagy burgonyakeményítőből van).
A máodik fogás egybensült hús (csirkemelleket besóztam, kacsazsírra dobtam, majd rászórtam egy nagy fej felszeletelt hagymát, egy apróra vágott paprikát és 6 dba fokhagymagerezdet. Fedő alatt pároltam 45 percig, majd a fedőt levéve zsírjára sütöttem). Köretként adtam hozzá megfőzött, majd megsütött krumplit és sárgarépát, párolt borsót, valamint juhtúróval töltött cukkini csíkokat. A savanyúság uborkasaláta volt
Epres túrótorta
Három tojásból sütöttem rizslisztes piskótát. A tésztát a tortaformában hagytam kihülni, erre tettem a túrókrémet: 1/2 kg túrót 3 dl joghurttal , kevés sóval és kb 15-20 dkg porcukorral simára kevertem, majd tettem bele egy kis zacskó melegvízben feloldott zselatint. Miután kezdett megszilárdulni, rátettem az epret és tortazselével (megnéztem, gluténmentes!) leöntöttem. Tálalás előtt tejszínhabbal díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése