2011. június 5., vasárnap

A mai ebéd: gluténmentes zöldborsóleves, gluténmentes töltött karalábé, gluténmentes szilváspite.

A leveshez vettem 2 kg zöldborsót, amit még tegnap este kifejtettünk. Először egy fej apróra vágott vöröshagymát olajon megpirítottam, majd rátettem a darabokra vágott csirkemellet. Kicsit sütöttem, majd rádobáltam a felkarikázott sárgarépákat és fehérrépákat. Felengedtem vízzel, sóztam és kb 20 percig főztem, majd beleöntöttem a kifejtett zöldborsót. Ekkor tettem a levesbe 2 ek. kukoricadarát és kb 15 percig főztem. Az utolsó percekben megszórtam apróra vágott petrezselyemmel. Néhányan biztosan felkapják a fejüket, hogy mit keres kukoricadara a levesben? Mivel tésztát nem tettem bele, ezért valamivel egy kicsit sűríteni kell a levest. Mostanában sokféle levesbe darát teszek és nekem ez bevált.

A töltött karalábéhoz a karalábékat kivájtam, majd az üreget megtöltöttem darálthús-rizs-só-bors-petrezselyem keverékével. A megtöltött karalábét lábasba tettem, mellé dobáltam a karalábéforgácsot, felöntöttem annyi enyhén sós vízzel, hogy ellepje, és kb 30 percig főztem. Ezután a karalábékat kivettem és a levét kukoricaliszttel sűrítettem. Kevés tejfölt és petrelymet adtam hozzá.

Egy üveg szilvabefőttet leszűrtem, a szilvákat egy zsírpapírral kibélelt tepsibe tettem, majd ráöntöttem a következő tésztát: 2 tojást, 1 dl tejfölt, kb 1 dl tejet, csipet sót, 10 dkg cukrot és 20 dkg rizslisztet, 1 kk szódabikarbónát összekevertem. 220 C fokon kb 30 percig sütöttem. A megsült sütit a zsírpapír segítségével kivettem a tepsiből és megforgattam. A teteje került alulra. Felül volt a szilva. Közben a szilva levét zselatinnal felforraltam és amikor kezdett kihülni és megszilárdulni, a sütemény tetejére kanalaztam.

U.i.: Most csak magamnak írom le, hogy mi a legutolsó megfigyelésem a lisztérzékenységgel kapcsolatban. Pár héttel ezelőtt volt az utolsó bőrtünetem. Megint nem figyeltem eléggé, és "belszaladtam" valamilyen liszt tartalmú ételbe. Kezdődött az arcpirosság, majd amikor már majdnem elmúlt, akkor az orrom rettenetesen vörös lett, sőt nem is vörös, hanem lila. Ezután az arcom egyik oldalán kijött egy dudor, ami napról napra nőtt. Majd az arcom másik oldalán szintén nőtt egy dudor. Ezek a dudorok 3-4 napon keresztül egyre nagyobbak lettek. Ezután mindkét szemöldököm felett apró hólyagok keletkeztek, majd egy igen nagy területen, kb 10 Ft nagyságú területen a hajam által takart homlokrészemen hólyagok tömkelege alakult ki. Ekkorra már az arcomon lévő dudorok felszíne is hólyagos lett. Félelmetesen ronda voltam. Kb 1 hétig tartott, majd szép fokozatosan kezdett elmúlni. Ezidő tájban ettem a rizst (kb 10 napig azon éltem, nem mertem mást enni). A szigorú diéta meghozta az eredményt, kezd emberi formám lenni. Pár napja már mindenfélét főzök (de szigorúan figyelek az összetevőkre!). Tehát a megfigyelésem lényege: minél gyakrabban kerül a szervezetembe glutén, egyre rondább tüneteket produkál, egyre több helyen jönnek ki a dudorok, egyre nagyobbak és egyre több a hólyag is a bőrömön:(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése