2011. május 13., péntek

Görög saláta

2 db kígyóuborkát és 4 db paradicsomot kockára vágtam, majd fokhagymás olajban „érlelt” Feta-sajtot tettem rá.

 


A banános muffin receptje pár blogbejegyzéssel előbb már olvasható.

Ma vettem igazi kukoricalisztet és rizslisztet. Úgy értem, hogy igazi, hogy nem üzletben vettem, hanem egy lisztérzékeny társamtól, akinek házi gabonamalma van és piacon vásárolt kukoricát és szemes rizst otthon őröl. Ha tudnék zongorázni, akkor most elzongoráznám a kereskedelmi forgalomban kapható lisztek és a házi lisztek közti különbséget. Ez sokkal finomabb. Amíg eddig minden kukoricaliszt és rizsliszt felhasználása alkalmával éreztem furcsa, kesernyés utóízt, most nem volt!


Sütöttem a kukoricalisztből, illetve kukoricalisztből és rizslisztből lepénykéket. Kenyérpótléknak nagyon finom. Mindkettőhöz kis sót, kevés olajat és vizet adtam, majd összegyúrtam és lisztezett felületen kis korong formájúra nyújtottam, forró serpenyőben megsütöttem. Meglepő módon a kukoricaliszt és rizsliszt keverékéből gyúrt tészta egészen jól nyújtható volt. A kukoricalisztes is jobban tapadt, mint az üzletben vásárolt liszt.

Köszönöm Réka!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése