2010. november 30., kedd

Az elmúlt napokban többször sütöttem süteményt. A képen látható, hogy milyen liszteket használok: kukorica, rizs és burgonyakeményítő. A sütik finomak lettek, egyre ügyesebben készítem a gluténmentes anyagokból. Legalább is eddig azt hittem, hogy valóban gluténmentes termékekről van szó. Ugyanis már megint enyhén piros és ég az arcom, és kijöttek a hólyagok a homlokomon és az arcom közepén. Két napja próbálom megfejteni, hogy mit ehettem? Már a férjemre terelődött a gyanú, hogy esetleg morzsázik, vagy beleeszik kanállal abba a lekvárba, amit én is eszem:) Ma viszont megoldódott a rejtély. Egy honlapon találtam egy információt, miszerint 2010. szeptemberében szúrópróbaszerűen 40 féle gluténmentes terméket bevizsgált az OÉTI és egy másik laboratórium. Néhány termék esetében a gluténtartalom magasabb volt a megengedett értéknek. Köztük az a liszt is, amit használok:( És rá van írva, hogy gluténmentes. Nekem már korábban is gyanús volt ez a termék, mert amikor nem használtam, akkor nem volt bajom, de ha használtam, akkor hol enyhébb, hol erősebb tünetem volt. De arra gondoltam, hogy valószínűleg csak képzelődöm. Úgy látszik, semmiben sem lehet bízni. Lehet, hogy a termelő betartja az előírásokat, de a beszállító nem veszi komolyan a dolgot és az alapanyagba belekeveredhet a búza:(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése