2010. november 13., szombat

Tiramisu Sünmalac módra

Készül a fokhagymakrémleves. 3 fej fokhagymát megpucoltam, majd 3-4 darabra vágtam a gerezdeket. Olajon megpirítottam egy apróra vágott vöröshagymát, majd a fokhagymát is megfuttatom az olajon. Bele teszek egy apróra vágott krumplit és húsleves levével feleresztem. Só, bors. Kb 15 perc főzés után botmixerrel simára turmixolom. A tányérba szedett levesbe parmezánsajtot reszelünk.

Dubary szelet: A kikloffolt karajszeleteket sózom, majd olajon mindkét oldalát megsütöm. A kisült húst tepsibe teszem, majd a húsra teszek egy kis besamelt, amit vajból, kukoricalisztből és tejből készítek. Erre jön a sós vízben megfőtt karfiol, majd újra a besamel, amit reszelt sajttal megszórok. Kb 20 percig sütöttem. Krumplipüre és rízs volt a köret, a savanyúság pedig fokhagymás uborkasaláta.

Gluténmentes tiramisu: lefotóztam a lépéseket.

1.) 6 tojássárgáját kikevertem 6 ek. cukorral. Hozzá kevertem 4 ek.kukoricalisztet és 2 ek. burgonyakeményítőt. 6 tojásfehérje keményre vert habja került bele, majd kivajazott tepsibe öntöttem és ment a sütőbe.

2.) Mivel a tiramisut nem piskótából, hanem babapiskótából kell készíteni, ezért a piskótát egy nappal korábban készítettem, hosszú csíkokra vágtam és hagytam kissé megszáradni. A kissé megszáradt piskótadarabokat rummal ízesített kávéba forgattam (elég lett volna csak az egyik oldalát, mert a puhasága miatt kissé több kávét szívott magába, mint kellett volna), majdbeletettem egy sor tésztát a tálba. Erre került a krém. A tiramisu igazi receptje szerint a mascarpone krémet nyers tojással kell összekeverni, de én tartok a nyers tojástól, ezért 50 dkg mascarpónét 3 ek. cukorral és 2 dl tejszínből vert habbal kevertem össze. Ezután jött még egy réteg kávéba mártott piskóta, majd újra a krém. A tetejét kakaóporral szórtam meg.

3.) A kész tiramisu:

4.) És itt van a tányéron:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése