2010. november 7., vasárnap

Tárkonyos raguleves: csirkecombokat feltettem sós vízben főni, majd 30 perc múlva sárgarépa, fehérrépa, karalábé, gomba, zöldborsó került a levesbe. 15 perc múlva kukoricalisztből és egy tojásból gyúrt tésztából reszelt tésztát főztem bele.

Gombás hús rizssel: hagymát pirítottam, majd rátettem a szeletekre vágott pulykamellet. 30 perc sütés-főzés után rátettem szeletekre vágott gombát, majd 10 perc múlva kukoricaliszttel összekevert tejföllel öntöttem nyakon. Rizst főztem hozzá. Savanyúságként sósvizes uborkát ettünk (kovászos uborka tilos a lisztérzékenyek számára, mert a kovász kenyérből készül).

Gluténmentes somlóigaluska: 5 tojássárgáját kikevertem 5 ek. cukorral, majd hozzákevertem 5 kanál lisztet (3 kanál kukoricaliszt, 1 kanál rizsliszt, 1 kanál burgonyakeményítő). 5 tojásfehérje keményre vert habját óvatosan beleforgatom. Zsírpapírral kibélelt kisebb tepsibe öntöttem a felét, majd a másik feléhez 1 evőkanál kakaóport kevertem és a tepsi másik felébe öntöttem. Megsütöttem. A kakaós rész magasabbra jött fel és sült meg. A piskótát kétfelé vágtam, majd a kakaós részt tettem alulra, arra gluténmentes csokipudingot kentem, majd megszórtam darált dióval. Erre jött a sárga piskóta, amit vaniliás pudinggal öntöttem nyakon.Készítettem csokiöntetet cukor, tej, kakaópor, tojás és egy kis rizsliszt összefőzésével, amit rummal ízesítettem. Ezzel locsoltam meg a piskóta tetejét, végül tejszinhabbal díszítettem. Még a legfinnyásabb családtagom - a fiam - is azt mondta, hogy nagyon finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése