2010. november 20., szombat

Zserbó Sünmalac módra

Zserbóra emlékeztető gluténmentes diós süti:

5 db tojássárgát 15 dkg cukorral összekevertem, adtam hozzá egy csipet sót, 18 dkg kukoricalisztet, 2 ek. burgonyakeményítőt, ½ teáskanál szódabikarbónát, 10 dkg darált diót és kb ½ dl vizet. Ezután beleforgattam az 5 tojás keményre vert habját.


Kisebb tepsiben sütöm ki. A tepsibe zsírpapírt tettem, majd így öntöttem bele a tésztát. 180 C fokon 40 percig sütöttem.

Miután kihűlt félbevágtam, majd megkentem lekvárral és a következő krémet tettem rá: 7 dl tejbe tettem 4 evőkanál cukrot, egy csipet sót és belefőztem 5 evőkanál kukoricadarát. Kicsit híg lett, ezért burgonyakeményítővel sűrítettem. Vanillia kivonattal ízesítettem, majd hozzákevertem 10 dkg darált, pirított diót.

A tetejére csoki bevonat került. Nem volt itthon csokim, ezért 2 evőkanál kakaóport, 2 ek cukorral összekevertem, kevés vizet adtam hozzá, valamint kb 5 dkg vajat. Felforraltam, majd a süti tetejére kentem.

A gyerekek szerint nagyon finom lett, hasonlít a zserbóra és kérték, hogy karácsonykor is süssek ilyet:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése