2010. november 18., csütörtök

Egyszerű, gyors, lisztmentes vacsora.

Tócsni: nyers burgonyát durva reszelőn lereszeltem, majd tettem hozzá apróra vágott füstölt tarját, kicsi sót és annyi kukoricalisztet, hogy lágy masszát kapjak. Vastag talpú serpenyőben kevés olajat felmelegítettem, majd a masszából kanalaztam bele, a kanállal lapos korongokká nyomtam, majd mindkét oldalát pirosra sütöttem.

Igen érdekes és tanulságos dolog történt velem.
Egy éve tudom, hogy lisztérzékeny vagyok. Előtte 30 évig állandóan vashiányos voltam. Állandóan vasat szedettek velem, de a szérum vas értékem így sem érte el a normál érték alsó szintjét sem. Volt olyan, hogy transfúziót ajánlott az orvos, de végül kiegyeztünk vénás injekcióban. Ezt a súlyos vashiányt a lisztérzékenység miatti felszívódási zavar okozhatta. A lisztérzékenységgel egyidőben egy évvel ezelőtt laborvizsgálattal kiderítették, hogy autoimmun pajzsmirigygyulladásom is van. Az autoimmun gyulladás kimutatására szolgáló labor eredményem 100-szor nagyobb volt, mint a normál érték. Ezt a vizsgálatot nem szokták megismételni, mert állítólag ez az érték ha egyszer megindult az autoimmun folyamat, akkor nem változik. Nekem tavaly és ezév elején is megnézték, és mindkét alkalommal igen magas értéket mutatott.
Egy éve nagyon szigorúan tartom a gluténmentes diétát (kivéve, ha véletlenül hibázok).
Hét elején újra immunológiai vizsgálaton voltam, ahol újra elküldtek laborba. A vasam és a hemoglobin szimtem teljesen normális lett, és ami még meglepőbb az az volt, hogy az autoimmun pajzsmirigygyulladásra utaló aTPO érték majdnem normál értékű. Már csak ici-picit emelkedett:))
Olvastam már arról, hogy nagyon súlyos autoimmun betegségeket is lehet kordában tartani liszt, cukor és tejmentes diétával. Ezek szerint ha a lisztérzékeny ember nem eszik lisztet, akkor a lisztérzékenységgel kéz a kézben járó pajzsmirigygyulladás is lassítható, ill. megállítható!

Ezen kívül még két autoimmun betegségre utaló leletem is korábban pozitív volt, most mindkettő normál értékű:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése