2013. december 23., hétfő

Gluténmentes ischler

Kicsit nehezebb elkészíteni, mint a „normál” ischlert (nézőpont kérdése, hogy mi a normál), mert a tésztája a glutén hiányától nehezen nyújtható és a kész süti is törékenyebb.

10 dkg vajat 15 dkg rizsliszttel, 10 dkg cukorral és 10 dkg darált dióval, ½ kk szódabikarbónával, csipet sóval, 1 tojássárgájával és annyi tejföllel összekeverjük, hogy összeálló gombócot kapjunk.

Éjszakára betettem a hűtőbe, majd az alábbi fázisfotók alapján elkészítettem.

A tésztából kisebb darabokat letörtem, majd nylonzacskó közé tettem

a tenyeremmel lelapítottam,

majd sodrófával kinyújtottam.


A tésztából kiszúróval karikákat és szíveket vágtam ki

sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem.

170 °C-on kb 10 percig sütöttem.

A kisült tészta felét lekvárral megkentem,

majd egy másik tésztával beborítottam.

Ezután csokimázzal bevontam. A csokimázhoz cukrot, kakaóport kevés vízzel csomómentesre kevertem, majd tűzre téve addig melegítettem, amíg a cukor elolvadt és a víz elpárolgott. Ezzel kentem meg az ischler tetejét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése