2013. december 8., vasárnap

Milyen jó, hogy vannak jól bevált receptjeim, amiket itt rögzítettem. Ma is az április 1-én írt receptem alapján készítettem képviselőfánkot. Igaz annnyi különbség volt, hogy nem volt itthon elég kukoricalisztem, de találtam köleslisztet, amivel a liszt mennyiségét kiegészítettem 2,5 dl-re. A képviselőfénk sikerült, de éreztem az ízén, hogy kicsit más, de a többiek nem vették észre. Amikor mondtam, hogy mit esznek, akkor is azt mondták, hogy jó. Egyébként ha csak kukoricalisztet használok, annak is van egy kis fura íze.
Gesztenye golyók.
Az elmúlt hetekben háromszor vettem ki a mélyhűtőből gesztenyemasszát, mert gesztenyepürét szerettünk volna enni. Gluténmentes masszát szoktam venni (a márkája M....) és eddig nem is volt baj vele. Viszont három csomagot mostanában ki kellett dobni, mert amikor kiengedett, akkor nagyon rossz volt az állaga. Szemcsés és folyós volt. Tegnap este kivettem a maradék négy csomagot is és ki akartam dobni, de végül nem a vödörbe tettem, hanem egy tálcára. Reggelre kiengedett mind a négy és mindegyiket megkóstoltam. Kettő ment a szemétbe, kettő viszont jó volt. A két jó gesztenyemasszát egy kis alkohollal és cukorral feljavítottam, majd meggyszemeket tettem a golyókba, végülolvasztott keserűcsokival megkentem.
Nem csak édességet ettünk, hanem húslevest, libamellet, krumplit és céklát. A libamelleket fokhagymával megtűzdeltem, a bőrét bevagdostam, sóztam és sütőzacskóban 170 C-on két órát sütöttem. Finom omlós lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése