2014. január 1., szerda

Újévi gluténmentes lencsefőzelék falafellel.

A lencsőt alaposan átválogattam. Most csak kavicsot találtam benne, gabonaszemet nem. Ezután többszöri vízzel megmostam és éjszakára beáztattam. A lencsét sós, babérleveles vízben nagyon hamar puhára főztem. Kevés kukoricaliszttel behabartam és hogy még tovább sűrítsem, beledugtam a botmixert és a lencse egy részét megturmixoltam. Kész is lett.

A falafelhez a csicseriborsót éjszakára szintén beáztattam, majd reggel egy fej hagymával és két fokhagymagerezddel, valamint füszerekkel aprítóban pépessé daráltam. Tettem hozzá kevéske szódabikarbónát is. Ezt a masszát 3 óra hosszűra betettem a hűtőszekrénybe (azt olvastam, hogy ez a titka, hogy ne essen szét sülés közben) majd gombócokat formáztam, amiket két tenyér között lelapítottam, majd kevés olajban kisütöttem.

Most olvastam az alábi hírt, ami kissé elkeserít.

"

A Google trends szerint tavaly a paleo diéta (az ősember táplálkozását utánozni próbáló étrend) és a léböjt volt a legnépszerűbb, 2014-ben új divat hódít. A Tuday’s Dietitian, egy amerikai, táplálkozással foglalkozó magazin 500 dietetikus véleményét kérdezte meg az idei várható trendről.

A tanácsadók 66% úgy gondolja, hogy 2014-ben a gluténmentes táplálkozás lesz a legelterjedtebb. Ezt az étrendet egy amerikai kardiológus fejlesztette ki. Szerinte a liszt mérgező, addiktív alapanyag. “Annak ellenére, hogy nincs bizonyíték a gluténmentes étkezés jótékony élettani hatásáról, sok ember ezzel a módszerrel próbál egészségesen táplálkozni, vagy fogyni.” – mondja Dr Jenna A Bell, étkezési tanácsadó."

Azért tartom elkeserítőnek a hírt, mert ha csak divatból esznek sokan gluténmentesen, akkor el tudom képzelni, hogy egy étteremben egy idő után elegük lesz az étterem dolgozóinak a sok divatból gluténmentesen táplálkozó emberből és a valóban gluténérzékeny embereket sem veszik komolyan.
A nem tisztességes élelmiszerelőállítók is mindenre rá fogják írni, hogy gluténmentes és drágábban fogják a termékeiket árusítani. Az ellenőrzés pedig olyan ritka, hogy mi gluténérzékenyek majd nem fogjuk érteni, hogy mitől van annyi problémánk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése