2013. július 27., szombat

Ma van a házassági évfordulónk!

Nem mentünk étterembe, mivel nem bízom az éttermek gluténmentességében, valamint mára is kánikulát jósoltak. És a jóslat bevált, mert délután az árnyékban 34 C volt. 30 évvel ezelőtt ezen a napon szintén iszonyú meleg volt.

Iinkább kijöttünk a telekre és én főztem az ünnepi ebédet.Utána pedig a Duna vizének áldásos hűvösségét élveztük.

Hideg szőlő levest főztem, mert amikor az esküvőnk volt, melyet az akkor még meglévő Országház étteremben tartottunk, ott is ilyen leves volt.

Kettőnknek fél kilogramm szőlőt vettem, melyet leszemeztem, majd a szőlő felét kis fazékba tettem, felöntöttem vízzel, fehérborral, sóztam, cukroztam, fahéjat is tettem bele és miután felforrt, akkor egy merülőmixerrel szétturmixoltam. Ekkor beletettem a szőlő másik felét és kb 8 percig főztem. Ekkor egy kevés kukoricakeményítőt és kevés vaníliapudingot egy kis tejjel összekevertem és a leveshez öntöttem. Egy perc forralás után lezártam a gázt. A levest ezután behűtöttem és egy kis citromlével még ízesítettem.


A második fogás kacsasült, sült krumpli és sült cukkini, valamint saláta volt.


Édesség gyanánt hamis somlóigaluskát készítettem. Ehhez felhasználtam a pár nappal ezelőtt sütött meggyespite maradékot. A sütit felkockáztam, pár kanál sárgabaracklekvárt tettem rá, majd vaníliapudinggal összeforgattam, kakaóporból-xilitből-vízből főzött csokival meglocsoltam és a tetejére kevés tejszínhabot tettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése