2013. július 4., csütörtök

Gluténmentes Rákóczi túrós Sünmalac módra

Gluténmentes Rákóczi-túrós A sütőt bekapcsoltam, majd készítettem egy adag omlós tésztát. 18 dkg lisztet (fele rizsliszt, fele kukoricaliszt) összegyúrtam 6 dkg vajjal és 6 dkg cukorral, ½ kk szódabikarbónával és egy egész tojással. Adtam hozzá annyi tejfült, hogy jól gyúrható tésztám legyen. Egy kisebb tepsit rátettem egy zsírpapírra és a tepsit körberajzoltam. Ezután a zsírpapírt rátettem az asztalra, ráhelyeztem a tésztát és a rajzolt területnek megfelelően kinyújtottam. A zsírpapírt megemelve a tésztát betettem a tepsibe, majd a 180 C fokos sütőben 15 percig sütöttem. Amíg a tészta sült, addig 30 dkg túrót 2 tojássárgájával és ízlés szerinti mennyiségű cukorral és egy reszelt citromhéjjal simára kevertem, majd hozzá forgattam 2 tojás keményre vert habját. A tésztát 15 perc elteltével kivettem a sütőből, megkentem házi baracklekvárral, majd rátettem a túrót. Újra betettem a tepsit 15 percre a sütőbe. Amíg sült, addig 2 tojásfehérjét kemény habbá vertem kb 5 dkg cukorral. Miután eltelt a 15 perc, akkor a túró tetejére kentem a tojásfehérjét és újabb 15 percre betettem a sütőbe. Időnként rá kell nézni, nehogy megégjen a hab. Nagyon hamar elfogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése