2013. augusztus 1., csütörtök

Guténmentes szilváslepény Sünmalac módra

Brassói aprópecsenye sültkrumplival – bográcsban készítve

A bográcsban füstölt-sózott szalonnát sütöttünk, majd a kisült zsírra dobtunk felaprított hagymát és sok fokhagymát. Miután megsült a hagyma rádobtuk a felaprított húst. Sóztuk, borsoztuk és kevés pirospaprikával megszórva készre sütöttük. A végén még adtunk hozzá egy fej szétaprított fokhagymát. Ezután a húst kihalásztuk a bográcsból, majd zsiradékon megsütöttük a krumplit.

Vegyes salátával ettük.

Gluténmentes szilváslepény

2,5 dl kukoricalisztet 1,5-2 dl forró tejjel leöntöttem és állni hagytam, hogy a kukoricaliszt kissé megédesedjen. 1 óra múlva (de lehet több is) hozzá kevertem 3 tojássárgáját, 4 ek cukrot és ½ kk szódabikarbónát. Ehhez kevertem a 3 tojásfehérje keményre vert habját. Egy kisebb kizsírozott és kilisztezett tepsibe öntöttem, majd a tetejére félbevágott vörösszilvákat tettem. Fahéjjal és kevés cukorral megszórtam, majd előmelegített sütőben 25 perc alatt készre sütöttem. Amíg meleg, addig kivehetetlen, mert szét akar esni. Ezért érdemesebb zsírpapírral kibélelt tepsiben sütni, mert a zsírpapírral könnyebb kiemelni.

Nagyon finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése