2013. július 22., hétfő

Szendvics párna Sünmalac módra

Ma kaptam egy levelet a Házipatika nevezetű honlap valamelyik tagjától, miszerint a honlapjukon egészséggel, betegséggel kapcsolatos blogokat lehet írni és mivel a blogomat érdekesnek tartják, ezért meghívtak, hogy menjek át oda és ott folytassam a blogolást, ott legyek blogger:)

Először nagyon megörültem, aztán csillapodott a lelkesedésem és úgy döntöttem, hogy maradok itt. Aki gluténérzékeny, az előbb-utóbb úgyis rám talál, hiszen látom a blogfigyelőmön, hogy milyen sokan olvasnak. Leginkább – és ez természetes – gluténnal kapcsolatos keresőszavakkal, illetve gluténos jelzővel ellátott ételféleségek kapcsán találnak rám. És nagyon sokan rendszeresen visszatérnek és vannak olyanok, akik az összes bejegyzésemet megnézték.

Tehát egyelőre maradok ott. Egyébként most megnéztem a Házipatika blog felületét, és nekem nem is tetszik. Ha jól látom, akkor oda fényképet sem lehet tenni és hogy nézne ki egy ilyen blog képek nélkül?

Na, hogy azért valami receptet is tegyek be, gyorsan körülnéztem a laptopom asztalán és az alábbiakat találtam.

Halpogácsa:

Egy krumplit megpucoltam, felkockáztam és sós vízben megfőztem, majd a vizet leöntöttem róla és összetörtem.

Egy busafilét sós vízben szintén megfőztem és amikor annyira kihült, hogy meg lehetett fogni, akkor a szálkáit kiszedtem és a halat a krumplihoz adtam. Ütöttem hozzá egy tojást, tettem bele egy kevés mustárt és majonézt, borsot, petrezselymet, majd golyókat formáztam, amiket lapos korongokká nyomtam és a korongokat kukoricalisztbe forgattam. A halpogácsékat kevés olajon megsütöttem. Egész jó lett.

Szendvicspárnácskák

Vettünk egy szendvicssütőgépet és első próbálkozásként sütöttem vele palacsintatésztából édes párnácskákat és kenyér helyett paleopárnácskákat.

A világos párnákhoz egy csésze kukoricalisztet egy csésze forró tejjel leöntöttem és állni hagytam 2 órát. Olvastam, hogy ettől a kukoricakeményítő átalakul és megédesedik. Ez tényleg igaz volt, mert megkóstoltam. Ettől függetlenül adtam hozzá még egy kis cukrot, egy tojást, csipet sót és belereszeltem egy almát. Ettől kicsit nyirkos maradt, de azért meg lehetett enni.

A paleopárnákhoz egy kávéscsésze lenmaglisztet összekevertem ugyanannyi liszté darált mogyoróval, tettem hozzá sót, szódabikarbónát és annyi vizet, amennyitől aránylag folyós lett. Ezután állni hagytam és a lenmagliszt magába szívta a vizet és a tésztából négy gombócot gyúrtam és betettem a szendvicssütőbe. Ropogósra sütöttem.

Töltött cukkini

100 Ft-ért vettem egy cukkinit, amit félbe vágtam, kiszedtem a belsejét és megtöltöttem rizses-pörköltmaradékos-cukkinibelsős töltelékkel, amit mindenféle fűszerrel ízesítettem. Alufóliával lefedtem és 30 percig sütöttem, majd sajttal megszórtam és addig sütöttem, amíg meg nem pirult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése