2013. március 30., szombat

Torta Sünmalac módra

Ma tartottuk a születésnapomat. Ebédre zöldbableves volt, karfiolos- és gombás sajtos hús rizzsel és burgonyapürével, sós vizes uborkával és keverék tortával.

A húst szeleteltem, kloffoltam, sóztam, majd mindkét oldalát hirtelen megsütöttem. Tepsibe tettem, majd előre főzött karfiolt ill. gombapörköltet halmoztam a szeletekre. Ezután kukoricalisztes besamelbe sok reszelt sajtot tettem, amivel a húsok tetejét megkentem. 190 °C-os sütóben pirosra sütöttem.

A torta neve azért keverék torta, mert a tésztája olyan, mint a répatorta, a közé kent krém meggyel van megbolondítva, mint a fekete-erdő torta és a teteje olyan, mint a dobostorta.
Régen sem tartottam be a receptek előírásait, de amióta lisztérzékeny vagyok, azóta muszáj állandóan kisérleteznem. Mivel nem használok előre gyártott gluténmentes liszteket, ezért a fantáziámra szoktam hagyatkozni. Persze sok mindent olvasgatok azi nterneten, ahonnan mindig ötletet merítek, aztán jöjjön, aminek jönnie kell. Ez a torta is finom lett.

Torta: 4 tojássárgáját 15 dkg cukorral kikevertem. A tojásfehérjékből kemény habot vertem. A kettőt összekevertem, majd adtam hozzá 8 dkg lisztet (fele kukorica-, fele rizsliszt volt), amiben 1 kk szódabikarbóna és 1 kk fahéj volt elkeverve, valamint 15 dkg darált diót és 25 dkg lereszelt és kinyomott sárgarépát,

190 °C-on 45 percig sütöttem.

A tortát három részre vágtam. A tetejét karamellizált cukorral bevontam, majd még meleg állapotban felszeleteltem. Közben az egyik ujjamat is megégettem. A forró karamell kegyetlenül tud égetni.

A tortalapok közé gluténmentes csokipudingot és egy üveg meggybefőttet tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése