2013. március 12., kedd

Zebrakeksz gluténmentesen Sünmalac módra

Gluténmentes zebrakeksz


15 dkg puha vajat 2 dl cukorral, 1 egész tojással, ½ kk szódabikarbónával, egy narancs reszelt héjával habosra kevertem. Ezután hozzáadtam 2 dl rizslisztet és 2 dl kukoricalisztet. A tésztát összegyúrtam, majd félbe szedtem. Az egyik feléhez 2 ek kakaóport kevertem. Mind a sima, mind a kakaóstésztát félbe szedtem, majd a négy gombócot egyesével rúddá sodortam. A rudakat egymásra raktam (felváltva egy sima, egy kakaós, stb), majd az így kapott tésztát óvatosan egy rúddá sodortam, majd alufóliába csavarva betettem a hűtőbe. Másnap reggel késsel felszeleteltem, majd tepsibe tettem.


Vigyázni kell, hogy ne legyen túl közel egymáshoz, mert sülés közben nőni fog. 180 °C-on 10 perc alatt megsült.

Ebbe a dobozba tettem. Ebben hasonló keksz volt és ajándékba kaptam. Kávéhoz eszegettem belőle, mostanra fogyott el. Szerintem állagra és ízre az én kekszem finomabb.
Persze ezt 3 évvel ezelőtt biztosan nem mondtam volna, de mostanra kezdem megszokni a rizsliszt szemcsés állagát.

Rövid beszámoló az elmúlt évekről glutén szemszögéből: aki nem olvasta a régi bejegyzéseimet, annak elmondom, hogy sok-sok éven keresztül számomra ismeretlen okból égett, tüzelt az arcom. Aztán egyre rondább és egyre több dudor, apró hólyag jött ki az arcomon, vörös voltam, ami időnként valamennyire eltűnt, aztán újra előjött. Aztán nagy szerencsémre kiderült, hogy gluténérzékeny vagyok! Több, mint 3 éve szigorúan gluténmentesen étkezem. Illetve nem 3 éve, mivel eleinte nem hittem el, hogy a bőrtüneteimet a glutén okozza és újra, meg újra „teszteltem” magam. Ha valamennyire kezdett enyhülni a tünetem és megettem egy kiflit, akkor újra hatalmas dudoraim nőttek az arcomra és 1-2 hétig vörös voltam. De nem csak a saját tesztelésem miatt jöttek vissza a dudorok, hanem azért is, mert sokáig nem tudtam, hogy mi mindenben lehet glutén és időnként „beleszaladtam” olyan ételbe, ami glutént tartalmazott. Eleinte azt sem hittem el, hogy nagyon szigorúan be kell tartani, hogy SEMMI GLUTÉN! Most már tudom, hogy nincs olyan, hogy csak pici glutén – lényeg, hogy SEMMI!
Az első év végére kezdett az arcom javulni, bár a korábban évekig tartó vörösség és hólyagok megtették a hatásukat és ha egy picit is nyugtalan voltam, akkor a tönkrement bőröm kipirosodott. Második év végére már csak néha jött elő a rondaság, és egyre kevésbé voltam vörös, kezdett fakulni az arcom. Azt azonban észrevettem, hogy a mai napig is a „nyomokban” mennyiség is elég ahhoz, hogy a dudorok újra kijöjjenek. A harmadik évben már egyáltalán nem „teszteltem”, nagyon odafigyelek, hogy hol és mit eszem. Leginkább csak itthon eszem. És készételt soha nem veszek, mindenből csak az alapanyagot veszem meg és én készítem el. És ha most belenézek a tükörbe, akkor egy tiszta, sima arc néz rám:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése