2013. február 24., vasárnap

Gluténmentes képviselőfánk Sünmalac módra

Gombaleves

Egy fej hagymát kevés olajon megpirítottam, majd egy kisebb fehérrépát és egy sárgarépát a reszelő durva részén lereszeltem és azt is hozzáadva kissé lepirítottam. Ezután rádobtam ½ kg apróra vágott csiperkegombát és ezzel is kicsit pároltam, amíg a gomba összeesett. Ezután sóztam, borsoztam, egy kevés erős paprikát is tettem rá, majd azért, hogy gluténmentes legyen, kukoricaliszttel megszórtam és vízzel felengedtem. 10 perc főzés után aprított petrezselymet tettem bele, majd kb 1 dl tejfölt kevertem hozzá.

A hentesnél nagyon megtetszett a malaccomb. Vettem egy szép darabot. Fokhagymával megdugdostam, sóztam, majd kevés zsiradékra tettem és kevés víz hozzáadásával serpenyőben, fedő alatt 2 órán keresztül sütöttem egy kacscomb társaságában. Nagyon finom, puha lett mindkét hús.

Köretként krumpli volt. A megfőtt krumplit félbevágtam, a belsejét kikapartam és sült hagymával összekevertem. Tettem bele egy kis tejfült és sót is, valamint a reggeliből megmaradt újhagyma apróra vágott zöldjét. A sütőben kicsit megpirítottam.

Édességként néhány képviselőfánkot sütöttem. A sütő a krumpli miatt úgyis elő volt melegítve, így pillanatok alatt készen voltam.
Nemrég találtam egy kukoricalisztet, amire rá van írva, hogy gluténmentes. Megvettem kipróbáltam és egészen jók a tapasztalataim. Most is abból sütöttem.

Tehát a recept (tényleg nagyon kis adag!):1,25 dl vízhez 4 dkg zsírt, csipet sót és csipet cukrot tettem, majd felforraltam. Mikor felforrt, belekevertem 6,25 dkg kukoricalisztet és 1 percig folytonos keverés mellett főztem. Ezután 2 egész tojást hozzákevertem. Ez elég nehezen ment, mert nem akart sima lenni, kis csomók voltak benne. Szerencsére van egy nagyon jó botmixerem, azzal majdnem sikerült az összes csomót eltüntetni. Ezután kiskanál segítségével gombócokat tettem egy zsírpapírral kibélelt tepsibe és 220 °C-on 10 percig, majd 180 °C-on 15 percig sütöttem. Szépen megnőtt. A tetejét levágtam, a belsejét kikapartam és vaniliapudinggal megtöltöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése