2013. február 17., vasárnap

Csokis babos muffin Sünmalac módra

Alaposan nézzétek meg a képen lévő alapanyagokat és próbáljátok kitalálni, hogy mit alkottam belőle.

Addig is leírom a gyros receptjét.

A csirkemellet apró csíkokra vágtam és kevés olajjal meglocsoltam és megszórtam Lucullus gyros fűszerkeverékkel. Burgonyát apróra vágtam és kicsit megfőztem, majd olajon kicsit megpirítottam. A fűszerezett csirkemellet kevés olajon megsütöttem. A salátához lilahagymát, lilakáposztát, savanyúkáposztát és paradicsomot összekevertem és fokhagymás, erőspaprikás joghurttal meglocsoltam.



Na, akkor leírom a megoldást. Browni (utánzat). De nagyon jó! A kész sütemény olyan, mintha tiszta csoki volna. Puha, belül krémes. Olyan, mintha tele lenne vajjal, csokoládéval, ahogy az eredeti recept szerint kellene.

A sütit 3 nap alatt háromszor is megsütöttem. Kétszer muffin formában, egyszer szögletes formában.

Csokis muffin - babból

Ez a mennyiség 7 muffinhoz elegendő: 2 egész tojást beleütöttem a turmix gépbe. Adtam hozzá egy csipet sót, ½ kk szódabikarbónát, 2 lapos ek kakaóport, egy narancs reszelt héját és 10 dkg cukrot. Beletettem 25 dkg főtt babot és az egészet simára turmixoltam.

A tésztát papír kapszlikba kanalaztam (félig, mert sülés közben nő) és 170 C fokon 20 percig sütöttem.

A süti nekem is, a férjemnek is, a fiamnak is és az anyukámnak is ízlett. A lányom addig ette, amíg meg nem mondtam, hogy miből van, utána nem volt hajlandó tovább enni, mert sokkolta a bab:)

Egyébként nem csak azért jó, mert gluténmentes, hanem azért is, mert az egészben 1380 kcal van (ez 14 db kapszliban sült browni mennyisége).

A neten megkerestem egy valódi browni receptet (Nigella receptje) és az ott leírt összetételek energiatartalmát is kiszámoltam. Az a sütemény 4978 kcal.

A kettő között 3600 kcal van.

Itt a számítás:

Nigella browni:

– 190 g vaj 748 kcal/10 dkg 1420 kcal
– 190 g jó minőségű étcsokoládé 500 kcal/10 dkg 950 kcal
– 3 nagy tojás 68 kcal/1 db 204 kcal
– 1 evőkanál vaníliakivonat
– 250 g finom szemű kristálycukor 400 kcal/10 dkg 1000 kcal
– 115 g finomliszt 368 kcal10 dkg 423 kcal
– 1 kávéskanál só
– 150 g vágott dióbél 654 kcal/10 dkg 981 kcal

4978 kcal

Az én browni-m, amit harmadszor készítettem szögletes formában és a fent leírt recept összetevőit megkétszereztem. Ez súlyra nem sokkal kevesebb, mint a Nigelláé.

3 tojás + 1 tojáspor 204 kcal

500 gr bab 140 kcal/10 dkg 700 kcal

kakaópor

20 dkg nyírfacukor 240 kcal/10 dkg 480 kcal

1384 kcal

Ha csak 7 muffint készítek (a leírt receptem mennyiségét számítva), akkor az összes energiatartalom 692 kcal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése