2013. február 14., csütörtök

A panna cotta Olaszországból származó édes, fényes felületű, vaníliától pettyezett puding. amit tojás nélkül készítenek.


Hozzávalók:
1 dl friss tej
3 dl 30%-os habtejszín
1 ek zselatin
8 dkg kristálycukor
1 rúd vanília
Elkészítés: A tejet és a tejszínt egy vaníliarúd kikapart belsejével főztem, nem túl nagy lángon. Forrás után levettem a tűzről és belekevertem 1 ek zselatint, amit előzetesen pár evőkanál vízben feloldottam és hagytam megduzzadni. Ezután formába öntöttem és a hűtőbe tettem. Fagyasztott málnát kevés cukorral összeforraltam, azt is hagytam kihűlni, majd a Valentin nap miatt szív alakot formáltam belőle.
Hogy milyen volt? Szerintem ez a fehér valami, amikor a számba tettem, pont olyan érzetet keltett, mintha a keménytojásnak a megfőtt fehérjéjét tettem volna a számba. Szerencsére a málna ehetővé tette. Nem hiszem, hogy újra vágynék rá:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése