2012. október 9., kedd

Gluténmentes mákos kalács:

Ezt a süteményt megint csak „gondolom” recept alapján készítettem. Sehol nem olvastam, csak kigondoltam: próba, szerencse. És úgy néz ki, hogy szerencse (ehető).

A tészta hozzávalói:

25 dkg túró (igen, túró)
1 tojással,
5 dkg cukor,
5 dkg vaj,
½ kk szódabikarbóna, c
sipet só,
½ dl tejföl és annyi kukoricaliszt, hogy gyúrható tésztát kapjunk.

Azt tapasztaltam, hogyha túrót keverek a liszthez, akkor a tészta nem esik annyira szét, valamennyire helyettesíti a sikért.

A tésztát kétfelé vettem és egyesével kinyújtottam két zsírpapír között. Ezután rákentem a mák tölteléket (darált mák, méz, lekvár, kevés forró víz). Óvatosan (és ügyesen) feltekertem, majd tepsibe tettem és megkentem tojással. Kb 35 perc alatt szépen megsült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése