2012. augusztus 29., szerda

Országtorta almás mákos Sünmalac módra

Szabadságon vagyok, így jobban ráértem főzni. Ebédre tyúkhúsleves volt sok zöldséggel. A tyúk miatt 3 órűn keresztül kellett a levest főzni, de még így is kemény maradt a hús. Na nem baj, van kutya a közelben, majd megetetem vele. A levesben megfőztem egy negyed kelkáposztát, azt adtam a paprikás kukoricalisztbe forgatott sült halhoz.

Én is megsütöttem az ország tortáját, de leegyszerűsítve a receptet. Egyébként tök jó, mert gluténmentes. Nem ismerem az eredeti receptet, de elolvastam jó sok gasztroblogot és ami abból megtetszett, azt csináltam.

Először elkészítettem az almás-mákos piskótát. 6 tojásfehérjét 15 dkg cukorral, kikapart vaniliarúd belsejével kemény habbá vertem. 15 dkg darált mákhoz egy nagyobb almát és egy citrom héját reszeltem. A mákos keveréket összeforgattam a habbal és ezt a tésztát egy zsírpapírral kibélelt nagy méretű tepsibe simítottam. 200 °C-on 15 perc alatt megsült. Félre raktam hűlni.

3 tojássárgáját 8 dkg cukorral, 3 ek kukoricakeményítővel, vanilliával összekevertem és forrásban lévö 2 és fél dl tejhez öntöttem, majd kicsire vettem a gázt és besűrítettem. Amikor elkészült, akkor félretettem hűlni, majd amikor kihűlt, egy kis doboz Hulala tejszínből vert habbal összekevertem.

Az alma töltelékhez 3 almát lereszeltem, kevés cukorral, kevés citrommal kis vajon megpároltam. Ezt is kihűtöttem.

Jött a töltés: A tortalapot három egyforma méretre vágtam. Az alsó lapot tálcára tettem és rákentem a vaniliakrém felét. A második és harmadik lapot egymás tetejére tettem és felszeleteltem, hogy később, amikor már meg lesz töltve, egyszerűbben lehessen vágni. A vaniliakrémre ráhelyeztem egy sor tésztát, erre kentem az almatölteléket. Erre helyeztem a felső mások tésztalapot, amit a maradék vaniliakrémmel megkentem. Fél napra a hűtőbe tettem.

Vágás után nem volt olyan szép, mint ahogy a TV-ben láttam és nem olyan sok rétegben készítettem, mint az eredeti, de legalább olyan finom lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése