2012. augusztus 16., csütörtök

Keksz Sünmalac módra

A mai vacsora is könnyű volt. Megfőztem egy karfiolt, amit fokhagymás tejföl-joghurt keverékkel nyakon öntöttem. A fasírt darált csirkemellből készült, amit a férjem fűszerezett (egy csirkemellhez egy egész fej fokhagymát-nem gerezdet, hanem fejet – reszelt, tett bele sót és borsot is, majd kisütötte. A kovászos uborkát eddig úgy készítettem gluténmentesen, hogy kenyér helyett nyers krumplit tettem bele. Később azt olvastam, hogy egyszerűen 1 liter felforralt vízbe 1 ek. Sót kell keverni és ezt kell önteni a bevagdosott uborkára. Alulra kapor kell és 3 gerezd fokhagyma. Ötödik napra elkészült és teljesen jó lett. Nem is tudom, hogy miért kell eredetileg bele a kenyér?




Egy csomag héj nélküli tökmagot, egy marék diót és fél marék lenmagot ledaráltam. Összekevertem egy tojással, két evőkanál mézzel és annyi rizsliszttel, hogy keményebb (de nem kemény) tésztát kapjak. Hosszú rúddá formáztam, majd szeleteltem és zsírpapírral kibélelt sütőlapra tettem, majd 160 °C-on 10 percig az egyik oldalt sütöttem, majd megfordítás után még 5 percig. Ez egy kissé édes rágcsálnivaló. Kevés lekvárral megkenve egész jó.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése