2012. február 6., hétfő

Tegnap nem működött a blogol, ezért most teszem be a vasárnapi ebédet.

Gombaleves: egy fej vöröshagymát apróra vágtam és olajon megpirítottam. Rádobtam egy sárga- és fehérrépát, majd a felszeletelt gombát. Sóztam, borsoztam és egy kevés tárkonnyal is megszórtam, majd vízzel felengedtem. 10 perc főzés után tettem bele 2 ek. Kukoricadarát (ami besűrítette). A végén petrezselyemlevéllel szórtam meg.

Sültkrumpli tormás garnélarákkal: a krumplit héjastól alaposan megmostam, megsúroltam, majd vékony szeletekre vágtam. Meglocsoltam 2 ek étolajjal, azzal és egy kevés sóval alaposan összeforgattam, majd tepsiben megsütöttem.
A garnélarákokat fokhagymás vajon pár perc alatt megsütöttem, majd öntöttem rá tejszínt. Miután megkóstoltam, akkor vettem észre, hogy cukrozott tejszínnel öntöttem fel és édes lett. Ezért, hogy ehető legyen tettem bele reszelt tormát. Így nem is olyan borzasztó (aki azt hitte, hogy direkt így akartam, az azt mondta, hogy finom).

Lisztmentes túrós süti egy tálban botmixerrel kevertem össze a hozzávalókat: ½ kg túró, 20 dkg cukor, 1 citrom reszelt héja, 10 dkg burgonyakeményítő, 2 egész tojás, 3 dl tej.
Szilikon tortaformába öntöttem és 180 °C-on több, mint egy órát sütöttem. Amikor nagyon barna lett a teteje, akkor letakartam alufóliával. A tányérban hígított áfonyalekvárral tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése