2012. február 26., vasárnap

Krémes Sünmalac módra


Rizslisztes krumpligombócot főztem szaftos husival.
A burgonyát megfőztem, összetörtem, majd tettem hozzá egy tojást és annyi rizslisztet, amennyit felvett. Gombócokat készítettem, amit sós vízben kifőztem (kb 10 perc).
A csirkemellet apróbb darabokra vágtam. Megpirítottam egy fej apróra vágott hagymát, rátettem egy nagy lyukú reszelőn lereszelt sárgarépát, fehérrépát és egy darab zellert. Ezekket is megpirítottam, majd rádobtam a húst. Sóztem, borsoztam és kb ½ óráig főztem. A végén tejfölt és egy kevés mustárt tettem bele..



Gluténmentes krémes
A krémes alsó és felső lapját 20 dkg rizslisztből, 3 dkg cukorból, 10 dkg kókuszvajból készítettem. Ehhez még annyi tejfölt tettem (apránként), hogy összeálló tésztát kapjak. Nagyon fontos, hogy ne tegyünk bele szódabikarbónát! A tésztát a sütőlemez aljára fektetett szilikonlapon kinyújtottam (egy darabig a tenyeremmel nyomkodtam, majd zsírpapírral beborítottam és nyújtófa segítségével nyújtottam). 180 °C-on elég hamar megsült. Amikor kivettem, akkor egyből félbevágtam, majd az egyik felét felkockáztam.
A krémes krémje: ½ liter tejet felforraltam, majd belekevertem egy csomag gluténmentes vanillia pudingport, 5 ek nyírfacukrot, 3 tojás sárgáját, 2 ek. burgonyakeményítőt. Kis lángon főztem, hogy a tojás ki ne csapódjon. A végén belekevertem a 3 tojásfehérje keményre vert habját.
A krémet este készítettem el. A tészta egyik felét alufóliával körbekerítettem, majd ráöntöttem a krémet, végül ráraktam a tetejét. Éjszaka a hűtőben pihent, most pedig már a hasunkban:)
Így készült a tésztája:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése