2012. február 19., vasárnap

Pillecukor Sünmalac módra

Krumplit, brokkolit és sárgarépát sós vízben főzben megfőztem, leszűrtem, majd beleöntöttem egy tepsibe. 2 dl tejfölt,2 tojást, sót, fokhagymát összekevertem, ráöntöttem a zöldségre és a sütőben megsütöttem. Karajszeleteket sóztam és fokhagymás olajban kisütöttem. Utána egy nagy fej hagymát picit megszórtam burgonyakeményítővel és a megmaradt olajon ezt is megsütöttem.

Pillecukor:

30 dkg cukrot és 2 ek mézet 1 dl vízbe tettem, valamint egy csipet sót. Feltettem a gáztűzhelre és amíg felforrt, addig 20 gr zselatint 5 ek vízzel és 1 ek málnaszörppel összekevertem. Amikor a cukorszirup felforrt, akkor kislángon még pár percig kevertem,majd fokozatosan a zselatinhoz öntöttem. Robotgéppel kb 5-8 perc alatt kemény habbá vertem, majd zsírpapírral kibélelt műanyag dobozba öntöttem. Ezután 2 órára a hűtőbe tettem, majd ollóval feldaraboltam és porcukorral összekevert keményítőbe forgattam.

Tulajdonképpen ez nem más, mint egy tömény cukor. Sajnos nem tettem bele kakaóport, pedig gyerekkoromban a kakaós pillecukrot nagyon szerettem. Így meg csak cuckor ízű pillecukrot kaptam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése