2011. október 9., vasárnap

Mostanában ritkán írok, pedig egy-két dolog azért történt velem. Májusban összefutottam egy bőrgyógyásszal, aki az arcomon lévő piros dudort meglátva, azt mondta, hogy valószínű, hogy az arcomon lévő problémát Helycobakter pylori fertőzés okozza és mondta, hogy menjek el gasztroenterológushoz. Szeptemberre kaptam időpontot , ahol a gasztroenterológus azt mondta, hogy a Helycobakter vizsgálatot kétféle módon lehet elvégezni. Vagy kilégzési teszttel, vagy endoscópos vizsgálattal. Én az utóbbit választottam, mert kíváncsi voltam, hogy milyen állapotban van a vékonybelem. Ugyanis a doki azt mondta, hogy ha ezt a vizsgálati módszert választom, akkor nem csak a gyomromat, hanem a vékonybelem állapotát is megnézi. Nem kellemes a cső lenyelése, de most nyeltem harmadszor és már egész jó rutinom van:) A vizsgálat eredménye, hogy nincs Helycobakter fertőzésem, de aminek ennél sokkal jobban örültem, az az volt, hogy a vékonybelem szövettani eredménye sokkal jobb lett, mint két évvel ezelőtt. Akkor – hosszabb diéta után végzett vizsgálat során – enyhe fokú károsodás volt látható, és mostanra 2 év diéta után teljesen normális lett a szövettani eredményem:) Az arcomon egyre ritkábbak a dudorok, hólyagok. Azt vettem észre, hogy ha véletlenül nyomokban glutént eszem, akkor is csak nagyon kicsi dudor jön ki az arcomon és egy hét alatt szinte teljesen eltűnik. Az elmúlt hetekben próbaképpen kétszer ettem kiflicsücsköt és mindkét alkalommal kijöttek a dudorok, de hamar el is múltak. Az arcom is csak picit tüzelt. Ezek szerint a szervezetemből szinte teljesen kiürült a liszt által kiváltott ellenanyag, amely eddig „kicsapódott” az arcomon. Az elmúlt hetekben szabadságon voltam és mivel a szövettani eredményem ilyen jó lett, ezért sokkal bátrabban mertem éttermekben is enni. Úgy gondolom, hogyha rendesen tartom a diétát és véletlenül mégis bejut a szervezetembe egy kis liszt, akkor sem lehet túl nagy baj, mert a vékonybelem nem károsodik, legfeljebb az arcom lesz csúnya. Az éttermekben mindig rizst és salátákat ettem, esetleg egy kis sajtot. Legtöbb helyen nem is mondtam meg, hogy lisztérzékeny vagyok, hanem azt mondtam, hogy nagyon sok ételre allergiás vagyok, ezért kizárólag sima rizst és nyers zöldséget kérek. Az utolsó pár nap éreztem, hogy kissé tüzel a fejem és pici dudor volt a homlokomon, más bajom nem lett. Mostantól újra az itthon készített ételeket eszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése