2011. április 19., kedd

Rémes ez a hyperézékenység. Valamit megint megettem, amiről nem tudtam, hogy glutén-tartalmú. Az arcom "gyönyörű" lett: piros, kiütéses és dudoros:(

Amikor a szigorú diéta hatására meggyógyul az arcom, akkor elkezdek lazulni. Amíg nagyon figyelek és kizárólag a saját magam készített ételt eszem, addig nincs baj, de amint meggyógyul az arcbőröm, elfelejtem a szigorú diétát és mindjárt jön a baj:(
A problémát az okozza, hogy amikor „laza” vagyok, akkor megeszem olyan terméket, amiről előzetesen nem győződtem meg, hogy gluténmentes-e.

Most megint próbálom felgöngyölíteni, hogy mit vétettem, de nem látok tisztán. Utólag keresem a neten a gyártók nyilatkozatát a termékek gluténtartalmáról, ill. leveleket írtam a gyártóknak, hogy a gyanúba keveredett termékek gluténtartamáról, vagy gluténmentességéről nyilatkozzanak.
Gyanúba keveredett egy rizsliszt, amiről a gyártó/forgalmazó levélben úgy nyilatkozott, hogy nem garantálja a termék gluténmentességét. A rizsliszttől már máskor is volt bajom, bár a lisztérzékeny személyeknek simán azt mondják, hogy használhatja a rizslisztet.

Néha azt gondolom, hogy a sima gasztroenterális tünetekkel rendelkező lisztérzékenyek nem is tudják, hogy a nyomokban glutént tartalmazó rizsliszttől van bajuk, én viszont egyből látom az arcomon a tüneteket, tehát mondhatni én vagyok a szerencsésebb.

Következő termék, ami szóba jöhet, az egy ízesített paradicsom ivólé. A gyártója két napja nem nyilatkozik, pedig már a levélen kívül telefonon is kértem információt.

Ettem (talán nem kellett volna) tejszínhabos csokis pudingot, amiről nincs pontos információm.

És ettem egy kínai étteremben. Már máskor is ettem kínai kaját, pedig a szójaszósz miatt óvnak tőle, de eddig megúsztam. Lehet, hogy most pechem volt? Sok a nyitott kérdés, de egyszer talán megjegyzem, hogy mindig, mindent előre nézzek meg és tényleg csak a biztosan gluténmentes kaját egyem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése