2011. április 9., szombat

Pipileves sok zöldséggel.

Most nem a recept a lényeg, a levest csak díszletnek tettem be a blogba.

Most arról akarok mesélni, hogy a nagyon okos orvosok mostanában kezdenek rájönni arra, amit nem is olyan régen tapasztalatból leírtam a blogomban (2010. november 18.-án). Arról számoltam be, hogy az autoimmun pajzsmirigygyulladásom a gluténmentes táplálkozás következtében megállt, illetve a 100-szoros aTPO értékem normalizálódott.

Itt a cikk, amit ma olvastam: "Kutatók szerint a gluténmentes étrend segíthet visszaállni a pajzsmirigynek a normál működésre.

Becslések szerint a lisztérzékeny esetek 97 százalékát soha nem diagnosztizálják. Ez a hatalmas szám nem csoda, a végül felfedezett betegek 70 százaléka ugyanis elmondása szerint nem tapasztalta az olyan jellemzőnek tartott tüneteket, mint a hasmenés, puffadás, hasi fájdalmak vagy súlycsökkenés. Nekem is csak bőrtünetem van.

Tapasztalatok szerint miután a betegek átállnak a gluténmentes étrendre, csökkenni kezd szervezetükben az ártalmas antitestek szintje, amely egészséges reakció.

És noha az autoimmun betegségek életre szólnak, megfelelő táplálkozás mellett gyakran helyreáll a pajzsmirigy működése, így az orvos egy idő után szükségtelennek nyilváníthatja a gyógyszeres kezelést."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése