2014. szeptember 27., szombat

Kacsamell és falafel



Délelőtt bevásároltunk egy hétrevaló kaját a Csarnokban. Ha valaki tutira gluténmentesen akar étkezni, akkor ilyen élelmiszert kell vennie. Semmi készétel!


A mai ebéd sütőzacskóban sült kacsamell és csirkecomb. A kacsamellett megtűzdeltem annyi fokhagymával, amennyit csak bele tudtam dugni.  Ezután sóztam és bedugtam a zacskóba. Egy lilahagymát feldaraboltam, azt is beraktam a zacskóba.
Köretként füstölt szalonna kisütött zsírján megsütöttem krumplit, sütőtüköt, csicsókát és gombát.
A tepsiből kiszedett hús zsírját egy kk. kukoricaliszttel megszórtam, felöntöttem egy kevés ananászlével és belekevertem fél doboz kockára vágott ananászt. Visszadugtam a sütőbe 5 percre és kész is volt.


Tegnap készítettem falafelt (csicseriborsófasirt).
24 órára beáztattam a csicseriborsót, majd darálóba tettem 2 gerezd fokhagymával, sóval, köménymaggal. Igyekeztem finomra darálni, de nem lett sima. Gombózokt készítettem belőle és már láttam magam előtt, ahogy forró olajba teszem és szétmállik.
Nem volt sok vesztenivalóm, ezért beletettem egy kislábasba a gombócokat és ráöntöttem annyi olajat, hogy ellepje. Ekkor tettem a gázra. Egy idő után, amikor felforrt, akkor annyira csökkentettem a gázt, hogy forrjon, de csak normálisan.



10 perc múlva lezártam a gázt és ki akartam szedni a falafeleket, de letapadt az edény aljára. Az olajat leöntöttem róla (teljesen tiszta maradt az olaj), a lábast letettem, hogy hűljön.


Kb 10 perc múlva kézzel sikerült kis mozgatás után a golyókat kivenni. Ilyen jó falafelt még soha nem sütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése