2014. február 19., szerda


Blogbejegyzéssel válaszolok egy kommentelő kérdésére:

Kedves Anita!

Nem tudok tanácsot adni tésztagéppel kapcsolatban. Mivel nem tudom, hogy Te milyen lisztet használsz, ezért csak a saját tapasztalataimról tudok beszámolni.

Ha az interneten nézegetem a tésztagépeket, akkor azt látom, hogy milyen egyszerű használni és milyen sokféle tésztát lehet készíteni vele. Olyan egyszerű a használata, hogy a fiam, aki külön él és saját háztartást vezet, még ő is rendszeresen használja és nagyon meg van vele elégedve. Igaz, ő normál búzalisztet használ, ami glutén tartalmú, így a tészta nyújtható, gyúrható, formázható.

Ha Te „gyári” gluténmentes lisztet használsz, arról nincs tapasztalatom, mert azt elvből nem veszek.

Néhány cég gluténmentes lisztjét megnéztem és a következő összetevőket tartalmazza (csak azokat sorolom fel, amelyek nekem nem szimpatikusak):

búzakeményítő, glükóz, dextróz, stabilizátor, guargumi, gluténmentes búzarost, térfogatnövelő szer, savanyúságszabályozó, állományjavító, szójaliszt, stb.

Tehát nem használom és ezért nem tudom, hogy milyen a fenti anyagokat tartalmazó liszt tulajdonsága, nem tudom, hogy mit lehet vele kezdeni a tésztagéppel.

Mivel én kizárólag kukoricalisztet, rizslisztet, esetleg darált magokat használok, ezért csak ezekkel kapcsolatban tudok tanácsot adni.

Ha ilyen liszteket használsz, akkor a legegyszerűbb tésztagépet vedd meg! Ugyanis ezekből a lisztekből gyúrt tészta szakadozik, morzsálódik, szétmállik, és örül az ember, ha sikerül egy-egy nagyobb darabot a tésztagépből elővarázsolni. Kizárólag a két henger közötti nyújtás funkciót használom.

Eddig nem is használtam a gépnek azt a részét, amely tésztacsíkokat gyárt, mert a korábbi bejegyzésnél látható nagyobb darab tésztát már alig lehetett emelgetni, örültem, hogy bele tudtam tenni a kerámia sütőedénybe. Ezt a tésztát nem hiszem, hogy fel lehetett volna aprítani.

Bár kíváncsivá tettél és valamelyik nap ki fogom próbálni. Majd beszámolok róla!

Tehát nem tudom, hogy milyen gépet vegyél.

Sünmalac


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése